Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stort packet loss ved pinging av lokal router

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips jeg kan forsøke meg på?

Har et packet loss på rundt 60% når jeg pinger routeren min!! Jeg har kjørt det meste av hva jeg har funnet på nettet av Online Virusscanner, jeg har prøvd MS Antispyware (beta), Adavare og SpyBot Search, men ingen av dem finner noe galt.. Jeg har bootet og rebootet drøssevis av ganger jah i det hele tatt testa det meste av hva jeg kan komme på.

Jeg kjører på en AMD 3200+ 64bit, 1.5GB RAM, XP Prof. (SP2 installert)

Jeg stoppa en del services for lenge siden (brukte BlackViper som mal), men har litt vanskelig for å tro at det er det som er årsaken...(husker seff ikke hvilke services jeg stoppa.. :whistle:

Setter pris på noen forslag til løsning!!

Endret av Riks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være knekk på kabelen, for dårlig skjerming , dårlig kontakt eller noe som sender ut sterk elektromagnetisk stråling ved kabelen, Høytalere, Bass høyttaler og skjerm er eksempler på dette.

Ligger kabelen inntil noe av dette kan det skape støy og du får tap av pakker, prøv å fjern kabelen fra slikt utstyr.

Knekk på kabelen kan også forutsake tap av pakker, desto lengre kabelen er desto mer data blir tapt om en har knekk.

Inne i en TP kabel så ligger det 8 kobbertråder tvinnet sammen for å forhindre støy, om denne kabelen er hjemmebygd så kan en ha tvinnet for mye opp i endene slik at det oppstår støy, skal en lage en TP kabel så må en ikke tvinne opp mer en 1 cm maks.

Dårlig kontakt oppstår on en har vært litt røff når en drar ut og setter inn TP kabelen, pluggene og portene kan bli slitte og en får dårligere kontakt fra kobberet i kabelen og i porten, sjekk om de sitter løst.

Får håpe noe av dette hjelper deg.

Lenke til kommentar

Takker for alle forslag! Har ingen eletriske enheter i nærheten av kabelen så jeg prøvde å bytte den ut, dette hjalp heller ikke. Men når jeg satte inn et nytt nettverkskort så fungerte alt som det skulle igjen, 0% loss. Så er nok mulig at jeg har tatt knekken på porten til det innebygde nettv.kortet eller no..

Igjen, takker for svar :)

Endret av Riks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...