Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sub med mye trøkk!

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig med kassa på mandagen. Den består av to rom på 28liter vær. Sub kassa er bygd av 22mm sponplat, som e skrud og limt. Den er også trekkt i filt. Sub'an er to SWR-1222D spolan kjøres i serie og høytaleran i parallel, totalt 2ohm. Som forsterker har jeg verstingen til alpine, MRD-M1005. Den ska klar å lever 1000W RMS, altså mer enn nok :D

Som spiller har jeg CDA-9812RB, og SPR-69LP(6x9) bak. På det innebygde delefiltret på spilleren har jeg stilt inn at alt under 160Hrtz skall blokkeres på 6x9'erne. Dermed kan jeg spille mye høyere uten å ødelege høytalerne. Har ikke råd til frontsett og fire kanalers fosterker enda, men det blir. Har planer om å kjøp meg en kondensator og en ny dynamo førs. No en som har forslag til en bil med en stor dynamo, jeg tenkte på en dynamo fra en Toyota Hiace, har ikke den to batterier da?

post-228-1121291705_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegningen er laget for bruk av 22mm sponplate. Alle indre mål er ca., og alle ytremål er fra hjørne til hjørne.

Side platene er "dyttet" 1,5cm inn i kassa, for at det skal være lettere å få en fin skjøt på filten. Og jeg viede den og fant ut at den veier ca 18kg.

post-228-1121349884_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Et enkelt og kanskje litt dumt spørsmål..............

E kje heilt go venn me matte og sånn..... :blush: hehe

Kossen rekne du ut volumet i ein kasse ?? :yes:

Volumet av en kube er produktet av høyde*bredde*dybde.

Er det vinklede sider med i bildet trekker du bare ned en normal slik at kassa blir delt opp i en trekantig (triangulært prismeformet) og en firkantig (kubisk) del.

Volumet for en trekant er (høyde*bredde*dybde)/2.

Så summeer du bare resultatene, et voilà du har volumet.

Husk å bruke innvendige mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...