Gromguten Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Heisann! Jeg har et merkelig spørsmål her. Hvor nær slekt er det lov og "holde" på med? Jeg har møtt ei som jeg lurer på om kanskje er 4`menningen min. Fikk vite det idag, og vi har holdt på sånn littegrann. Hvor går den grensa liksom? 4`menning, det er vel kanskje litt nært d eller? uff.. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Mener å ha hørt det ikke er tillat å gifte seg med søskenbarna sine. (Edvard Grieg giftet seg med kusinen sin, mot loven). Vil tro 3. og 4. meninger er "greit". Selv ville jeg dritet langt i det om det var så langt ute som firemening. Kos deg ! Endret 13. juli 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Heisann! Jeg har et merkelig spørsmål her. Hvor nær slekt er det lov og "holde" på med? Jeg har møtt ei som jeg lurer på om kanskje er 4`menningen min. Fikk vite det idag, og vi har holdt på sånn littegrann. Hvor går den grensa liksom? 4`menning, det er vel kanskje litt nært d eller? uff.. Det er ikke incest hvis det er det du tror. Det er ikke lov å ha et slikt forhold til NÆRE familiemedlemmer, og tror at firemenningen din går utenfor det området. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Når man hører om ekteskap mellom fetter og kusine i den muslimske verden kan det være så mangt "Fetter og kusine" kan faktisk være så mye som 4- eller 5-menninger Loven setter grensa ved 3-menninger så vidt jeg vet Bare kos i vei Veit hvor digg det er, hadde kjæresten min på besøk i dag, serru Vi er ikke mer i slekt enn de fleste mennesker Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du kan nok kose i vei med henne uten å bekymre deg, hvis det selv ikke plager deg at dere er i slekt. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Loven tillater innekos mellom fetter og kusiner, dvs to ledd ut (om jeg tenker rett). 4-menning er selvsagt lov. Hva som er "frowned upon" er riktignok en annen sak. Vil likevel tro du holder deg innenfor det akseptable i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Litt OT kansje.. Jeg har ihvertfall ett par naboer lenger inn i veien som er søskenbarn.. de er nok ikke gift men de har nettopp fått en unge ilag.. Men 4menning er lov såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Gromguten Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 hehe takker for alle svar Det var ikke incest og slikt jeg tenkte på, jeg tenkte på hva dere syns liksom, eller hva folk generelt ville ha synst. For min del ser jeg ikke på hu som slekt, siden vi har aldri møtt hverandre eller sett hverandre før. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Forøvrig er det jo ganske tåpelig at det ikke skal være tillatt i gifte seg med søskenbarnet sitt. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Det er ingen problemer med 4-menning. Forøvrig så ser jeg heller ingen store problemer med å gifte seg med søskenbarnet sitt. Det er først når det begynner å gå så tett som søsken at det begynner å bli ille. Endret 13. juli 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jeg personlig vil ikke tenke på et forhold med noen som er så langt ute i slekten at det ikke en gang er et navn for det... Vet at det er unormalt, men det er bare sånn jeg er. Endret 14. juli 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er lovlig å ha seg med søskenbarn, men man må søke om å få gifte seg. Loven setter grensen med bror/søster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå