Gå til innhold

Slekt eller ikke?

Gromguten

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et merkelig spørsmål her. Hvor nær slekt er det lov og "holde" på med? Jeg har møtt ei som jeg lurer på om kanskje er 4`menningen min. Fikk vite det idag, og vi har holdt på sånn littegrann.

Hvor går den grensa liksom? 4`menning, det er vel kanskje litt nært d eller? uff..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt det ikke er tillat å gifte seg med søskenbarna sine.

(Edvard Grieg giftet seg med kusinen sin, mot loven).

Vil tro 3. og 4. meninger er "greit". Selv ville jeg dritet langt i det om det var så langt ute som firemening. Kos deg !

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Heisann! Jeg har et merkelig spørsmål her. Hvor nær slekt er det lov og "holde" på med? Jeg har møtt ei som jeg lurer på om kanskje er 4`menningen min. Fikk vite det idag, og vi har holdt på sånn littegrann.

Hvor går den grensa liksom? 4`menning, det er vel kanskje litt nært d eller? uff..

Det er ikke incest hvis det er det du tror. Det er ikke lov å ha et slikt forhold til NÆRE familiemedlemmer, og tror at firemenningen din går utenfor det området.

Lenke til kommentar

Når man hører om ekteskap mellom fetter og kusine i den muslimske verden kan det være så mangt

"Fetter og kusine" kan faktisk være så mye som 4- eller 5-menninger :p

Loven setter grensa ved 3-menninger så vidt jeg vet ;)

Bare kos i vei :)

Veit hvor digg det er, hadde kjæresten min på besøk i dag, serru :love:

Vi er ikke mer i slekt enn de fleste mennesker ;)

Lenke til kommentar

Loven tillater innekos mellom fetter og kusiner, dvs to ledd ut (om jeg tenker rett). 4-menning er selvsagt lov.

Hva som er "frowned upon" er riktignok en annen sak. Vil likevel tro du holder deg innenfor det akseptable i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

hehe takker for alle svar :)

Det var ikke incest og slikt jeg tenkte på, jeg tenkte på hva dere syns liksom, eller hva folk generelt ville ha synst. For min del ser jeg ikke på hu som slekt, siden vi har aldri møtt hverandre eller sett hverandre før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er lovlig å ha seg med søskenbarn, men man må søke om å få gifte seg. Loven setter grensen med bror/søster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...