Gå til innhold

gstreamers ALSA-bufferstørrelse (drittregel)

Anbefalte innlegg

(Siste ord i tittelen må ignoreres, da det bare er der for å omgå den jævlige treordsregelen, som ikke gjør annet enn å oppfordre til orddeling. Heh, "emne tittel" sier vel sitt).

Hepp, nylig kjedet jeg meg, og bestemte meg for å kaste ut aRts en gang for alle. aRts har fungert fint, selv om det har hatt noe høy latency. Musikk har i det minste spilt av fra amarok uten å hikke et sekund, selv under tung belastning.

Nå har jeg en .asoundrc med en device som heter "dmixer", som funker med dmixing. Det fungerer fint å spille av fra flere ALSA-kapable spillere samtidig, og det er jo flott. For amaroks del, valgte jeg nå gstreamer-backenden, ettersom den har fått mye god kritikk. Jeg opplever imidlertid små hakk i sangen under plutselig load, og det plager meg kraftig.

Hvordan skrur jeg opp bufferstørrelsen for gstreamer?

Har lagt følgende til under paramaters for backenden i amarok, men det ser ikke ut til å funke, så jeg antar jo jeg har gjort noe feil: period-size=2048 buffer-size=16384

Endret av gspr
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tittelen "Hvordan endre bufferstørrelse for gstreamer" hadde nok passet litt bedre. :)

For å svare deg er jeg ikke helt sikker, men vil tro det finnes innstillinger for dette under gconf-redigereren til GNOME.

Endret av MS-DOS modus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...