gspr Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) (Siste ord i tittelen må ignoreres, da det bare er der for å omgå den jævlige treordsregelen, som ikke gjør annet enn å oppfordre til orddeling. Heh, "emne tittel" sier vel sitt). Hepp, nylig kjedet jeg meg, og bestemte meg for å kaste ut aRts en gang for alle. aRts har fungert fint, selv om det har hatt noe høy latency. Musikk har i det minste spilt av fra amarok uten å hikke et sekund, selv under tung belastning. Nå har jeg en .asoundrc med en device som heter "dmixer", som funker med dmixing. Det fungerer fint å spille av fra flere ALSA-kapable spillere samtidig, og det er jo flott. For amaroks del, valgte jeg nå gstreamer-backenden, ettersom den har fått mye god kritikk. Jeg opplever imidlertid små hakk i sangen under plutselig load, og det plager meg kraftig. Hvordan skrur jeg opp bufferstørrelsen for gstreamer? Har lagt følgende til under paramaters for backenden i amarok, men det ser ikke ut til å funke, så jeg antar jo jeg har gjort noe feil: period-size=2048 buffer-size=16384 Endret 13. juli 2005 av gspr Lenke til kommentar
bluet Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Tittelen "Hvordan endre bufferstørrelse for gstreamer" hadde nok passet litt bedre. For å svare deg er jeg ikke helt sikker, men vil tro det finnes innstillinger for dette under gconf-redigereren til GNOME. Endret 6. august 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå