Gå til innhold

Er dvd-rip i SVCD bedre kvalitet enn dvd-rip i avi??

Anbefalte innlegg

Er dvd-rip i SVCD bedre kvalitet enn dvd-rip i avi??

Jeg ser hvertfall ikke store forskjellen, ikke noe forskjell i det hele tatt.

Bare det av svcd kan man brenne ut og spille på dvd-spilleren og svcd er mye større filer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SVCD er jo bare en forkortelse for Super Video CD. Så hvis du har en AVI fil med samme oppløsning vil det ikke være noen særlig merkbar forskjell hvis det er forskjell i det hele tatt.

Fil størrelse forskjellen har med at SVCD er en mpeg fil og avi filene er mere komprimerte.

Lenke til kommentar

SVCD er jo bare en forkortelse for Super Video CD. Så hvis du har en AVI fil med samme oppløsning vil det ikke være noen særlig merkbar forskjell hvis det er forskjell i det hele tatt.

Fil størrelse forskjellen har med at SVCD er en mpeg fil og avi filene er mere komprimerte.

Lenke til kommentar

'MP2' er Mpeg1 Layer2.. dette er meget bra på høye bitrates, 224, 256. Mp3 (mpeg1 layer3) er først og fremst forbedret på lavere bitrates 128++. Så jeg vil si at det neppe er noen særlig forskjell på lydkvaliteten på en svcd med "mp2" og en divx med "mp3". Hvis begge er laget av noen som har peil selvfølgelig....

Lenke til kommentar

Quote:

Bisarre skrev (2002-07-30 13:18):

Men hva med lyden, da? SVCD bruker jo MP2... hva bruker AVI?

Med AVI kan du bruke det du vil! De fleste bruker MP3 eller AC3. AC3 er best, da dette er orginal lydsporet på DVD'en! jeg bruker alltid AC35.1 på mine rips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...