t-paul Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Jeg sku ta bort kjølevifta (den begynte å støye) fra Northbridge-chippen på mitt Asuskort, og klarte SELVFØLGELIG å knekke en pitte pitte liten metalldings 1*2 mm sot (resistor/transistor eller noe) ved siden av chippen, jeg vet ikke om dette er *skadelig* men sannsynligvis er det ikke så "bra"!, så jeg tør ikke skru på maskinen i frykt for å ødelegge noe. Vet noen om dette kan fixes på en enkel måte? og om det eventuelt er farlig å skru den på? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Passer en av de blå ekstra-transistorene? Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 1*2 mm, altså mindre enn de blåe dip-switchene.. grå liten metallbit.. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Det er umulig å si hva som skjer i beste fall vil maksinen fungere utmerket, men de kan også hende at PC-en ikke starter. Hva som skjer er helt avhengig av hvor komponenten står og hva den gjør i kretsen. Jeg ville nok prøvd å starte maskinen, krysset fingrene og slenget på en bønn til høyere makter sånn for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Hvis maskinen starter er det nok bare en liten feil, om også windows starter og du ikke merker noen utsabilitet eller plutselige restarter, da først vet du om maskinen ikke funker. -Men først og fremst: -Se om den starter! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Trur jeg ville prøvd å feste resistoren på en liten tape-bit (gjennomsiktig)å lagt den forsiktig på plass. Deretter festa orntlig med el-tape om maskinen starta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå