mortyn Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 hva er kjekkest å ha. en widescreen skjerm eller en vanlig skjerm? mener, med widescreen kan du ha opp to nettlesere å se på begge samtidig, og det er jo bedre for skrive programmer og video-redigerin, men for gamere? er jo ikke så mange spill som støtter widescreen format. hva er best?? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 For spill som støtter det (og de som kan moddes til å støtte det, som er mange) så er widescreen konge. Spesielt for FPS-spill siden du får en my bredere og naturlig synsvinkel, som gir deg en direkte fordel over det "tunellsynet" som en 4:3 monitor gir deg. Personlig synes jeg det er en dårig idè å ikke gå for widescreen om du kjøper en ny monitor nå. Det er liten tvil om at dataskjermer, som TV'er, vil bevege seg mot widescreen etterhvert. Selv nå som ikke lat støtter widescreen så synes jeg det er vel verdt det. Som regel er det heller det at widescreen monitorer koster litt mer, eller har mindre utvalg å ta fra som utgjør den største ufordelen i mine øyne. -Stigma Lenke til kommentar
LordOven Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Sitter med en 23" widescreen lcd selv (HP L2335) og kan godt anbefalle deg å kjøpe en widescreen men vær obs på par ting : 1) Om du kjøper widescreen lcd så pass på at denne kan ta imot bilde i 1:1 format og evt selv legge på borders rundt bildet der det er behov. Fordi om skjermen f.eks støtter 1920x1200 som min gjør, og maks bilde du får av spillet er 1600x1200 så slipper du at bildet strekkes ut sideveis, da vil heller bildet vises som 1600x1200 med svart kant på høyre/venstre side, dvs beholde riktig perspektiv. Ikke alle spill støtter widescreen direkte men de blir flere og flere, WoW f.eks støtter det direkte, BF2 gjør det ikke(enda). 2) Med widescreen får du også flere pixels i bildet, dette krever også mere av skjermkortet så sjekk at du har skjermkort bra nok til å dekke de spill du vil spille i den oppløsningen som skjermen er laget for. Spille med 1920x1200 punkter i spill som BF2 krever sitt av skjermkortet og du vil slite med et eldre skjermkort der ;-) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 med widescreen kan du ha opp to nettlesere å se på begge samtidig,Med en 20" med oppløsningen 1680x1050 så er ikke dette fryd og gammen.. Mange nettsider har gått fra å passe i 800x600 pixlers oppløsning til å passe i 1024x768 pixlers oppløsning (som er den mest brukte oppløsningen pr. dags dato).. Det blir litt bedre med en 23/24" med 1920x1200 oppløsning, men dette blir også for lite for to sider som er bygd for 1024x768 oppløsningen... Men 2 Word-dokumenter ved siden av hverande går flott. Internettleser dratt ut til ca. 1050 pixler og Winamp og MSN i tomrommet er også flotters med bredskjerm.. Pivot-funksjonen på Dell 2005FPW og 2405FPW er også flott.. og det er jo bedre for skrive programmer og video-redigeringVar litt innpå det oppe her, og jeg personlig syns det.. pivot-funksjonen er ypperlig. men det eri kke alltid man faktisk gidder å vippe skjermen, men skal jeg skrive lenge på et dokument er det behagelig med en såpass høy skjerm. Angående videoredigering kan jeg ikke svare helt på, da jeg ikke driver med dette selv, men musikkredigering er flotters på bredskjerm.. ¨ men for gamere? er jo ikke så mange spill som støtter widescreen format.Det stemmer, men nyere spill, og fremtidige spill vil støtte dette... Anyway ser jeg ikke på dette som noe problem da man kan spille i 1280x1024 oppløsning (og lavere) med sorte striper som dekker den ekstra bredden Widescreen-skjermen har.. Men jeg skal love deg en ting. Har du et spill som støtter Widescreen, så er det ufattelig mye bedre spille i Widescreen framfor vanlig format.. En Widescreen er mye bedre tilpasset øynene våre enn en standard 4:3 skjerm.. Gaming og filmtitting er altså, etter min mening, den største fordelen med en widescreen... Jeg går ikke tilbake til 4:3 igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå