Staalkontroll Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har fått 2 regninger på "faste avgifter" allerede Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Angrerett på hva? Chess har ikke bindingstid, så det er jo bare å si det opp hvis du vil. Men et abbonement trenger du jo, så hvorfor skifte til noe dyrere? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Angrerett på hva? Angrerett på "Chess knock out" samme dag som jeg fikk sim-kortet sendte jeg et angrerett brev. Jeg fikk i går bekreftet at Abonnement var avsluttet...men da får jeg også innkasso brev om at jeg skal betale 123,- + 65 kr..dette skal var for de 2 mnd jeg "liksom" har hatt abonnement, noe som jeg ikke har hatt... Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 dette skal var for de 2 mnd jeg "liksom" har hatt abonnement, noe som jeg ikke har hatt... Det sier vel egentlig seg selv: Du skal ikke betale for noe du ikke har hatt. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 dette skal var for de 2 mnd jeg "liksom" har hatt abonnement, noe som jeg ikke har hatt... Det sier vel egentlig seg selv: Du skal ikke betale for noe du ikke har hatt. Også det jeg har trodd, men når dem forsetter å sende meg regning, å ikke minst inkasso... Jaja...får prøve å sende enda en mail til chess Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Gjelder angrerett for abonnement da? Angreretten gjelder jo ikke dersom firmaet taper masse penger som følge av at du bruker angreretten. De taper jo en del på å lage sim-kort og registrere deg som kunde etc. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Trodde heller ikke det. Dessuten har du jo en etableringsavgift Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Gjelder angrerett for abonnement da? Angreretten gjelder jo ikke dersom firmaet taper masse penger som følge av at du bruker angreretten. De taper jo en del på å lage sim-kort og registrere deg som kunde etc. Jeg vet ikke hvordan det er med mobilabbonement, men med fastnettabbonement er det i hvert fall angrerett på linje med andre vanlige produkter. edit: Man har visst angrerett.. Se chess.no --> kundeservice --> angrefrist skjema. Da vil jeg tro at fakturaen du har fått er en feil. Send dem mail og spør. Endret 13. juli 2005 av arehei Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Gjelder angrerett for abonnement da? For faste avgifter, altså mnd. avgifter. Dette gjelder chess knock out, som kjent kommer det en regning på 65 kr vist en ikke har ringt noe som helst. noe som jeg ikke har gjort siden jeg har benyttet angreretten. Jeg ville jo anta at det automatisk ville bli slettet regninger fra chess sin side, men ikke det nei, jeg får inkasso advarsel. Please do not change the subject on reply to this e-mail Hei! Jeg bekrefter at vi har mottatt skjemaet. Abonnementet ble avsluttet 4. juli. Med vennlig hilsen Kristel Chess kundeservice Denne mailen fikk jeg i går Skjemaet ble sendt samme deg som pakken ble motatt, noe som var i løpet av 1 uka i juni (husker ikke helt) -------------------------------- Trodde heller ikke det. Dessuten har du jo en etableringsavgift Chess reklamerte med gratis etableringsavgift, så tror ikke det skal var noe problem. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Gjelder angrerett for abonnement da? Angreretten gjelder jo ikke dersom firmaet taper masse penger som følge av at du bruker angreretten. De taper jo en del på å lage sim-kort og registrere deg som kunde etc. Det er angrett på kjøp du gjør via nettet/telefon, uansett om det er abbonement du tegner eller en mobil du kjøper. Jeg har brukt angreretten når jeg tegnet ett abbonement til min samboer, da jeg kom over ett mer gunstig i løpet av angrefrist-perioden! Ved tegning av abbonement i det som etter loven defineres som ett utsalgssted, så har du ikke angrefrist og konsekvensen av å si det opp kan bli en avgift for deg. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Dette virker litt rart. Det er jo forskjell på å kjøpe et produkt og å kjøpe en tjeneste. Men nå har jeg lest i lovdata, og det stemte: http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-005.html Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Om de sender saken til et inkassobyrå er det ikke verre enn å sende dette byrået et brev om at du er uenig. De har nemlig like liten anleding til å inkasser penger fra deg som en hvilken som helst pølsebu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå