Gå til innhold

Kjøp av PDA

CaSh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell har 20% avslag på et par modeller. Jeg har en gammel Axim X5, men kunne godt tenkt meg en X50v som bare koster 3259,- nå.

Fruen kjøpte seg den andre modellen som er rabattert, en X30 til 2449.

Jeg leser stort sett om PDA på aximsite.com. Der finner du mye stoff om PocketPC.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Jeg driver å tenker litt framtidsmessig. Kanskje det er mest lønnsomt å kjøpe en som også er mobil tlf?

Sånn generelt bør du kjøpe teknologiske dippedutter etter det behovet du har akkurat nå. I morgen kommer alltid noe som er "bedre" og kulere

Lenke til kommentar

Tja du kan jo kjøpe en qtek 9090, jeg har en sånn.

Men om jeg vil anbefale den er en annen sak.

Den har dårlig kvalitet på tlf samtaler, ustabil, er dårlig sammenskrudd.

Den har veldig bra innebygget nettverkskort, tåler litt bank.

Ellers har den det som de andre PDA ene har. :tease:

Lenke til kommentar
Etter mye leting, har jeg funnet www.myxda.com <-- tror jeg går for denne. Hva syns dere?

Hei, jeg har selv en O2 Xda II som jeg fikk på jobben og den funker kjempefint. Det er samme maskin som Qtek 2020 bare under annet navn. Tror ikke du får kjøpt den under O2 navnet her til lands men heller under Qtek 2020 navnet. Maskinen er ganske kraftig, den har bl.a. 400mhz xScale cpu og 128MB ram. Jeg sjekket priser på Qtek 2020 og de er jo rimelig dyre så jeg var vel heldig som fikk en slik :). Ellers er det vel ikke noe lokalt på disse PDAene slik vi har på PC, OSet og alt annet er jo engelsk. Men last ned Norsk/Dansk tastatur, det er nesten et must :thumbup:.

Lenke til kommentar
Etter mye leting, har jeg funnet www.myxda.com <-- tror jeg går for denne. Hva syns dere?

Hei, jeg har selv en O2 Xda II som jeg fikk på jobben og den funker kjempefint. Det er samme maskin som Qtek 2020 bare under annet navn. Tror ikke du får kjøpt den under O2 navnet her til lands men heller under Qtek 2020 navnet. Maskinen er ganske kraftig, den har bl.a. 400mhz xScale cpu og 128MB ram. Jeg sjekket priser på Qtek 2020 og de er jo rimelig dyre så jeg var vel heldig som fikk en slik :). Ellers er det vel ikke noe lokalt på disse PDAene slik vi har på PC, OSet og alt annet er jo engelsk. Men last ned Norsk/Dansk tastatur, det er nesten et must :thumbup:.

Ja huff det var heftig dyrt. Tenkte å kanskje kjøpe en på eBay. Der kan man, er man heldig få den for under 200 pund. For en helt ny en. Jeg tenkte mer på XDA 2i Den har 500mhz ++ :D

Endret av CaSh
Lenke til kommentar
Ja huff det var heftig dyrt. Tenkte å kanskje kjøpe en på eBay. Der kan man, er man heldig få den for under 200 pund. For en helt ny en. Jeg tenkte mer på XDA 2i Den har 500mhz ++ :D

klart du får jo billigere PDAer, nå er O2 Xda2 og Qtek 2020 slike Smartphones(?), eller PDA pluss mobil. Trenger du ikke mobil blir vel PDAen en del rimeligere. xda2 er vel gått ut av produksjon til fordel for Xda2i med PocketPC 2003SE, og den er jaggu dyr nok den og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt PDA i alle år, og det har alltid vært en liten forbedring hver gang jeg har fått ny PDA. I forigårds fikk jeg meg en Pocket Loox 720 (hadde før en Ipaq H2210). Da var det ikke snakk om en liten overgang. Jeg vil aldri mer kunne bruke en PDA med QVGA skjerm etter å ha brukt VGA i noen dager. Det råeste er å legge inn en patch som gjør at du får trueVGA, altså plass til 4x så mye som en QVGA pda. Se VGA kontra QVGA

Hvis du synes det ser utrolig smått ut på bildet ovenfor, kan jeg også nevne at det til vanlig (uten å legge inn patch for "ekte" VGA) er samme størrelser på alle ikoner og skrift, det er bare doblet oppløsning på alt (4x antall punkter).

Så, jeg kan på det aller varmeste anbefale Loox 720. Den har selvfølgelig WLAN, BT, VGA, både CF og SD m.m., men i tillegg har den også et par artige funksjoner som:

- Ekstra voIP høyttaler som sitter på toppen. Når du svarer på skype med den, bytter den over fra hovedhøyttaleren til en liten høyttaler som sitter på toppen (lik høyttaleren i en telefon). Da kan du gå og prate med den som om det var en helt vanlig telefon.

- USB-host: Gjør at du kan koble til en ekstern harddisk, eller f.eks. mus og tastatur.

Test av Loox 720

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...