[-GoMp-] Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei, og god sommer! Nå har jeg store planer om å bruke altfor mye penger på en ny PC, derfor tar jeg gjerne imot konstruktive innvendinger og forslag angående følgende oppsett: Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 680W Strømforsyning, 20/24pin Kabinett: Thermaltake Kandalf Sort, Aluminium Super tower (Uten Strømforsyning) Skjermkort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP" ViVo Når det gjelder hovedkortet så står det ikke på komplett.no's sider at dette støtter AMD Athlon 64 X2-serien, stemmer dette? Blir jeg nødt til å kjøpe dette hovedkortet?: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Jeg liker kabinettet og tror strømforsyningen skal være svært god, men kom gjerne med forslag. Har jeg gjort et godt valg av minne? Har fått inntrykk av at hastigheten på minnet er viktigere i et AMD-basert system enn i et Intel-basert system. Skjermkortet er dessverre udiskutabelt Det er nok CPU også.. Håper på raskt svar! Mvh [-GoMp-] Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvis du går på denne siden: http://www.asus.com.tw/products2.aspx?l1=3&l2=15 Og scroller litt ned til A8N-SLI Deluxe så står det "-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64" Så da ser oppsettet ditt bra ut ja, selv ville jeg nok valgt 1GB med bedre ram, feks corsair XL: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307051&cks=PRL Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ok, takk! La ikke merke til at Twinmos-minnet car CL3 og greier..heh Men jeg vil ha 2 GB! Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL ?? Lenke til kommentar
hds Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 ' date='13/07/2005 : 21:26'] Ok, takk! La ikke merke til at Twinmos-minnet car CL3 og greier..heh Men jeg vil ha 2 GB! Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL ?? Gode dem, men hvorfor ikke få for noen som er like billig og like bra(?) Som f.eks Patrios 2048MB Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Dette oppsettet var jo fint.. ligna nesten litt på mitt.. men hva skal den brukes til? Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 morsomt at [-GoMp-] skal ha pc sammtidig som Gomp| ... hehe hvor mye handler du for? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) jeg anbefaler også å velge noen andre brikker enn twinmos, mene det ser ut som du har litt penger så da kan jeg anbefale en 2gb pakke fra ocz til ca 2600kr med 2-3-2-5 timings. du finner de på netshop så fort sidene funker igjen edit: linky til rammen http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 ser noen har foreslått corsair som bare kosta 2k, det er også et veldig bra forslag. mene jeg tror at ocz er hakket bedre. det blir ditt valg. gå for en av de to i alle fall, har ikke hørt noe om Patrios føre jeg så linken i denne tråden her. det betyr ikke nødvendigvis at de er dårlige, mene jeg hadde uansett gått for et av de andre merkene da de er kjent for å ha veldig bra kvalitet Endret 14. juli 2005 av Spirre Lenke til kommentar
hds Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 ser noen har foreslått corsair som bare kosta 2k, det er også et veldig bra forslag. mene jeg tror at ocz er hakket bedre. det blir ditt valg. gå for en av de to i alle fall, har ikke hørt noe om Patrios føre jeg så linken i denne tråden her. det betyr ikke nødvendigvis at de er dårlige, mene jeg hadde uansett gått for et av de andre merkene da de er kjent for å ha veldig bra kvalitet OCZ er veldig bra brikker, men jeg synes ikke dem rettferdiggjør 500 kr mer for kanskje 1 % bedre ytelse. Patriot (så du ikke fikk med deg skriveleifen min) er veldig bra brikker det og, kanskje du har hørt om PDP (Patriot et eller annet). Og blant de 3 som har blitt foreslått vil jeg uten tvil valgt PDP brikkene, bare pga prisen. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hm...du har ikke en link til en god test på de brikkene vel? kan desverre ikke si at jeg kjenner til PDP heller Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 du har jo den gode gamle historien med chipset vifta til asus da tror nok DENNE ER DET DU BØR HA (samme som du linka til over) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 du har jo den gode gamle historien med chipset vifta til asus da tror nok DENNE ER DET DU BØR HA (samme som du linka til over) Jup fordi denne chipsettvifta bråker forferdeligt. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Takk for tilbakemeldinger! Tar rådet og ser bort ifra Twinmos-minnet. Valget mitt faller enten på Corsair eller OCZ, tør dessverre ikke satse på et ukjent merke. Antakeligvis blir det Corsair dersom komplett har det (har lyst å handle fra én og samme nettbutikk, større sjanse for å få alt tilsendt samlet da(?)). Når det gjelder Asus Deluxe hovedkortet og den "bråkete" vifta, er det veldig mye den bråker? Har liksom på følelsen at den nye datan kommer til å bli mer stillegående enn den jeg har nå uansett.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) ,14/07/2005 : 18:04]Takk for tilbakemeldinger! Tar rådet og ser bort ifra Twinmos-minnet. Valget mitt faller enten på Corsair eller OCZ, tør dessverre ikke satse på et ukjent merke. Antakeligvis blir det Corsair dersom komplett har det (har lyst å handle fra én og samme nettbutikk, større sjanse for å få alt tilsendt samlet da(?)). Når det gjelder Asus Deluxe hovedkortet og den "bråkete" vifta, er det veldig mye den bråker? Har liksom på følelsen at den nye datan kommer til å bli mer stillegående enn den jeg har nå uansett.. du må ikke sette bråkete i gåse øyne..... det må understrekes tenk deg en veps i et syltetøy glass, og i det glasset putter du en microfon. men man har jo alltids PASSIV KJØLER FRA ZALMAN det bruker jeg og funker fett, værre med garantien da ASUS TRÅD Endret 14. juli 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har gitt feedback til produkt-sjefen på alle klagene på chipset viftene på A8N-SLI, og idag har jeg fått tilbakemelding fra produktsjefen i Taiwan at dette vil bli fikset på fremtidige kort. Det er en mager trøst for de som allerede har kjøpt, men det er i hvert fall bra at deres klager blir hørt og gjort noe med! Med vennlig hilsen Preben Stub | ASUS Nordic ...? Kjøper et sånt kort jeg, så får jeg heller holde ut med eventuell støy og heller skifte kjøleløsning senere (vannkjøling ) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ja, for guds skyld ta med den zalman-ribben til 50kr istedet for nb-viften. Lenke til kommentar
hds Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) ,14/07/2005 : 18:04] Tar rådet og ser bort ifra Twinmos-minnet. Valget mitt faller enten på Corsair eller OCZ, tør dessverre ikke satse på et ukjent merke. PDP er jo ikke ukjent, er bare i samme status som PNY og XFX for skjermkort eller Biostar, Chaintech og Elitegroup for hovedkort "and the list goes on". XFX er jo ikke akuratt ukjent nå, men var det før og folk var jo litt skeptiske hvis jeg ikke husker feil. Har sett flere tester av PDP minne brikker (og de er ikke noe negative), men fant ikke noe av disse, men min mening er at det ikke forsvarlig å bruke 500kr mer for brikker med samme timings og begge er TDDC brikker. Hadde det vært mindre penger det var snakk om hadde jeg kanskje forstått deg. Det er dine penger, men jeg ville ikke kasta ut ca 400 pga et navn. Endret 14. juli 2005 av hds Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Ok, skal tenke på det. "Problemet" er at Komplett ikke har sånne brikker...? EDIT: Fant ut at vifter følger med. Endret 14. juli 2005 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Dette oppsettet var jo fint.. ligna nesten litt på mitt.. men hva skal den brukes til? Spilling, og sikkert en god del andre ting nå som jeg helt klart får muligheten til det Lenke til kommentar
hds Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 ' date='14/07/2005 : 18:37'] Ok, skal tenke på det."Problemet" er at Komplett ikke har sånne brikker...? Når skal du bestille, så nettopp at dem ikke var på lager mer. Men hvis du ikke skal bestille helt enda kan du sjekke dagen før du skal bestille om dem har kommet inn. Har dem det så bestille du den dagen, og resten av PC fra komplett dagen etterpå. Da burde alt komme samtidig. Uansett så får du bra RAM hva nå enn du ender opp med Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Er ikke før om et par uker jeg skal bestille tror jeg Kanskje til neste helg (venter på lønn..hehe ). Mulig jeg satser på å få tak i skjermkort og prossessor andre steder, avhengig av hvem som får dem inn først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå