Gå til innhold

beste for naturfotos?

Anbefalte innlegg

hvilket digital kamera skal jeg gå for(velge)hvis jeg i hovedsak skal fotografere mest naturbilder,endel kvelds bilder,stjernehimmelen (koble kameraet til et teleskop)jeg vil ha en begrunnelse på hvorfor jeg skal velge nettopp det!

valget står mellom :

Panasonic fz 20

canon s2 is

sony h1

eller skal jeg vente til i august når samsung pro 815 kommer?

uansett det viktigste for meg er bildekvaliteten ,at bildene er skarpe og gode, ikke brukervennlighet og andre finesser som god video funksjon mm,til video så bruker man et dv kamera:)

ut fra det jeg har lest av tester å sånt ,så liker jeg fz 20 veldig bra,det eneste jeg ikke liker er vel batteri løsninga,er det noen som vet om det kommer ett nytt ala fz 20 nå snart?får man kjøpt vidvinkel konverter og tele konverter billig til disse 3 overnevne kameraene?

obs:Jeg er ny(grønnskolling)begynner:)

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vær klar over at det ikke er bare lett å fotografere gjennom teleskop med disse. Det er vel en av fordelene med speilrefleks. Der får du som regel tak i overganger til kamerahuset, mens med kompakte må du ofte gjøre det litt mer klønete. Jeg har selv et teleskop, av typen Orion Short Tube 80, for spesielt interesserte. Jeg hadde også lyst til å knipse litt måne og slike ting, og skaffet en kameraholder til å feste på okularet. Det har da festeskrue for ordinært stativhull på kameraet, og utfordringen er da å få plassert kameralinsa så klint inntil okularet som mulig, for å i det hele tatt få frem noe bilde. Det var ikke lett, men jeg har fått det sånn noenlunde til innimellom. Her er et par eksempler. Ikke verdens mest sylskarpe, men jeg kom iallfall morsomt nærme.

Klikk på bildene for stor utgave.

maanen-b.jpg maanen-4b.jpg

Fikk også med meg Venuspassasjen med samme teleskop:

venus-2b.jpg

Jeg har dog ingen av de 3 kameraene du nevnte, men et Olympus C-750 Ultrazoom. Men det burde jo også gå greit med de øvrige. Det avhenger selvsagt helt av typen teleskop og tilbehør. Men mulig er det, som du ser, med relativt enkle kompakte kameraer.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...