tomlundb Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei jeg mistet pluteslig GEDIT. Hvordan reinstallerer jeg denne kommandoen? eks: root@ubuntu:/home/tomlundberg # sudo gedit /etc/apt/sources.list sudo: gedit: command not found Kan noen hjelpe? Mvh hilsen tom Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 kva skjer dersom du droppa å skrive "sudo" først? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) ja, du burde vel ha ein anelse på kva som har skjedd? slettq noko? endra på profilane ( konfigurasjonsfila som styrer kva katalogar som blir søkt igjennom på leiting etter t.d køyrbare filer) ? kva gjev whereis gedit ? Endret 13. juli 2005 av femfulle Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 prøv: sudo apt-get install gedit Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) sudo apt-get install gedit ? EDIT: Lassie var kjappere gitt. Endret 13. juli 2005 av olsen Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 root@ubuntu:/home/tomlundberg # sudo gedit .... Har ikke kanskje dette noe med at du kjører som root? Lenke til kommentar
tomlundb Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Niks root@ubuntu:/home/tomlundberg # sudo apt-get install gedit Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Noen pakker kunne ikke installeres. Dette kan bety at du har bedt om en umulig tilstand eller, hvis du bruker den ustabile utgaven av Debian, at visse kjernepakker ennå ikke er laget eller flyttet ut av «Incoming» for distribusjonen. Ettersom du bare bestilte et enkelt inngrep er det overveiende sannsynlig at pakken helt enkelt ikke kan installeres, og du bør fylle ut en feilmelding. Følgende informasjon kan være til hjelp med å løse problemet: Følgende pakker har uinnfridde avhengighetsforhold: gedit: Avhenger av: gedit-common (= 2.10.2-0ubuntu2) men 2.10.3-2 skal installeres E: Ødelagte pakker Noe har gått galt da jeg skulle installere virusprogram/brannmur. Brannmuren gikk bra , men virus-saken finner jeg ikke. Lenke til kommentar
tomlundb Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 root@ubuntu:/home/tomlundberg # sudo gedit .... Har ikke kanskje dette noe med at du kjører som root? vet ikke. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
tomlundb Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har nettopp lastet ned et program: gedit-3.10.3.tar. gz Kan noen av dere forklare omstendlig hvordan jeg åpner denne og legger den inn på PC'en. Jeg er newbee. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har nettopp lastet ned et program: gedit-3.10.3.tar. gzKan noen av dere forklare omstendlig hvordan jeg åpner denne og legger den inn på PC'en. Jeg er newbee. Du bruker programmer som er i pakkesystemet _før_ du laster ned kildekoden og prøver å kompilere/installere selv. Lenke til kommentar
tomlundb Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Me fix. Jeg gikk til synaptic pakkebehandler. Slettet alle "rester" med navnet GEDIT. Så reinstallerte jeg det på nytt og voilâ. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå