LordHaart Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har planer om å modde inn et termometer i tastaturet mitt ved hjelp av denne termometermodulen. Det jeg lurer på er om motstandsforskjellen i temp. sensoren mellom høy og lav temperatur er så liten at jeg ikke kan tukle med ledningen, for eksempel sette inn en bryter. Kan jeg bruke andre temp. sensorer til samme termometer? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg forstår ikke helt hva du vil her, men hvorfor skal du bruke en annen sensor? Hvor skal du ha sensoren? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er vel mulig å bruke en annen sensor, men kan bli krøll med kretskortet! Men hvorfor skulle du i det hele tatt trenge det? Lenke til kommentar
LordHaart Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Forklarte meg kanskje litt dårlig. Prøver igjen. Jeg vil bruke et termometer av typen vist i posten over til å vise CPU-temp. Det jeg nå lurer på er muligheten til å ha 2 sensorer (en til CPU, en til GPU foreks.), for så å bruke en bryter til å switche mellom dem. Det termometeret koster 200 kroner, så det hadde vært flott om jeg slapp å kjøpe 2 for å måle 2 temperaturer. Om jeg i stedet kunne kjøpt en billigere versjon, tatt ut sensoren og brukt den. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kan du ikke finne et med en ekstern sensor, og en innebygd? De minste har en switch innebygd. Den interne sensoren kan du lodde på en lengre kabel. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Likte ideen. Var det noe slikt du tenkte: Lenke til kommentar
LordHaart Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Ja. Tenkte som topic sier å ha et LCD-display et eller annet sted på tastaturet, og sende ledningen til temp. sensoren(e) sammen med usb-ledningen i en krympestrømpe inn til PC'n. Var forresten ikke noen dum idé Vågebu Sålenge motstanden i ledningen er liten nok går det kanskje å forlenge ledningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå