abbor Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei Kjøpte meg en ny RAM brikke, byttet ut min gammle 512, med en ny 1024 (begge pc 2700). Da det er trangt der inne tror jeg at jeg kan ha vert litt hard med skjermkortet(gf4 4600TI) kortet står nesten i veien for RAM brikkene. Forå få på plass brikken, måtte jeg tilslutt ta ut skjermkortet. Får brikke og kort på plass igjen, starter opp, maskinen snurrer igang, det piper en gang som det skal, men skjermkortet vil ikke starte. Det ser jeg siden viftene på kortet ikke starter, og skjerm får ikke signal. For å prøve ut litt tar jeg å bytter tilbake den gammle RAM brikken og starter igjen, samme resultat. Så låner jeg et agp kort av en fyr, setter inn det, starter opp, samme resultat. HK er ett msi 845 pe max Skjermkort er abit gf4 4600 TI RAM er crusial 333 pc 2700 1024 eller noname 333 pc 2700 512 cpu p4 2,4 Maskinen er tre år gammel, så den er ikke så ny, men den virker \ har virket bra og jeg gidder å fikse litt på den,men det jeg lurer på er, kan jeg ha ødelagt agp porten ved å presse skjermkortet til siden???????? eller er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre\ sjekke. mvh frustrert Abbor Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Så lenge det ikke er synlige skader så tror ikke jeg du har ødelagt porten. Jeg tror heller pcen trenger en Clear-CMOS: * slå av maskinen. * ta ut batteriet i ti sekund før du setter det inn igjen. * Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
abbor Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Hmmm, hjalp ikke. Den piper 7 eller 8 ganger umidelbart etter oppstart, og D bracket (diagnose greier) lyser for initializing keyboard controler! og ja det er et keyboard tilkoblet Lenke til kommentar
abbor Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Hovedkort, og skjermkort ble grillet som følge av at skjermkortet ikke var bra nok innsatt når jeg startet maskinen..sa reparatøren.... grrrrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå