Gå til innhold

Bærbar på avbetaling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal inn i garden snart, og trenger en bærbar FORT, og jeg får ikke tak i pengene på flekken. Så derfor så lurte jeg på om dere visste om hvilke butikker som selger bærbare maskiner på avbetaling?

dell fikser avbetalingsprogrammer for deg

Lenke til kommentar
Husk at de fleste krever at du er 20++ år og har en fast inntekt....

hø! er ikke mange som er like flinke til å "sjekke" det...

Men husk at det koster flesk å hande på kreditt. Og for all del ungå firma som Deal og thorn. HEr betaler du noe sinnsykt, spesielt Deal er griske som villsvin!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Husk at de fleste krever at du er 20++ år og har en fast inntekt....

hø! er ikke mange som er like flinke til å "sjekke" det...

Men husk at det koster flesk å hande på kreditt. Og for all del ungå firma som Deal og thorn. HEr betaler du noe sinnsykt, spesielt Deal er griske som villsvin!

Lykke til!

"sjekke det"?

Det går jo på om man er kredittverdig og har stått i skattregister og sånt... oppført med inntekt.

Men prøv og velg noe som kun koster f.eks. 300 kr. for utsettelse i 6 mnd., ikke gå på noe som gjør at du betaler 300 kr. pr. mnd. og betaler dobbel sum for pcen.

Lenke til kommentar

Da jeg var inne i forsvaret var det flere som prøvde å kjøpe på avbetaling, men ingen av de klarte det... De fleste steder må du ha fast inntekt på minst 100', gjerne 150'-200'. Ingen mulighet til å selge en stasjonær? Eller låne av foreldrene dine? Det er dyrt å være fattig, de fleste avtaler om kredittkjøp koster grusomt mye!

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det er nå, men snakker av egen erfaring for noen år tilbakers (før jeg fikk fast inntekt). Da ringte jeg rundt til forskjellige slike kreditt tibydere som det står/sto fullt av i vg/dagbladet osv. Noen steder fikk jeg blankt nei, andre steder ble jeg innvilget lån opp mot 30.000. Dettwe uten fast inntekt etc. Mulig det er litt verre i dag!

Mener uannsett at det er verdt det i noen tilfeller. Selv så gikk jeg til innkjøp av laptop når jeg startet i min første faste jobb (med mye reising). Fikk en grei laptopp som jeg betalte litt over 400,- på i mnd. Regnet ut at den kostet meg over 14.000 og kontant pris var 11-12000,- Dette på 36 eller 48 månder, husker ikke eksakt da det er noen år siden.

Men når jeg tenker på hvor mye glede jeg hadde av laptopen som jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe det første året uannsett, så er det ok for min del å "kaste" 2-3 tusen for å ha denne gleden isteden får å måtte vente...

For noen så kan kreditt være døren inn i helvete, mens for andre som bruker det med litt fornuftigt perspektiv, og at det faktisk skal tilbake betales, så kan det være en grei måtte å få seg ting som man ikke vil vente på. Er ikke noe verre å låne 15.000 av et seriøst kreditt firma en å låne en mil eller 2 til hus, bil etc.. Bare man har en plan... (som Egon altid sa..)

Kun mine 5cent dette.. ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Når det gjelder kredittvurderingen og alder, vil alle seriøse finansieringsbanker sjekke dette, de som ikke gjør det kan det egentlig være greit å holde seg unna(vil jeg tro uten videre erfaring fra disse. Kan jo hende jeg tar feil her)

(Husk at betalingsutsettelse blir også som regel utført av en finansieringsbank).

Men, hvis du er student(eller har *gyldig* studentbevis fra tidligere som du kanskje har?) er det mange som går med på å finansiere kjøp av laptop og sykkel selv uten fast inntekt og uten aldersbegrensning.

Endret av neofix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...