Shotgun Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har en kamerat som skal kvitte seg med et skjermkort av typen X800XT. Selv har jeg et 9800Pro. Han vil ha mitt kort i bytte, samt noe annet rusk jeg har liggende. Spørsmålet er: Vil jeg merke stor forskjell mellom disse kortene? Spiller for det meste spill på PC`n. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ja, du vil merke det godt. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ja du vil merke stor forskjell Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jepp, jeg må bare føye meg til i rekka her. Det vil merkes godt i de fleste spillene du nå opplever hakker litt eller kjører et hakk lavere oppløsning enn nødvendig. Sjekk noen tester så ser du hva jeg mener. Med forbehold om at spillene du spiller ikke er CPU-begrenset. NB. Dersom du bare spiller gamle spill og ytelsen er god nok i massevis for deg så er det ikke nødvendig å oppgradere. PS. Hvilke andre ting er det han vil ha i mellomlegg? (Så vi kan vurdere om det er verd byttehandelen eller ikke) Endret 13. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Gikk nettopp over fra 9800pro@xt til x800xt Ytelsen er jo mye bedre enn 9800kortet ja i nye spill, men må innrømme at jeg ble litt skuffet. Da hadde jo jeg et sykt klokket 9800@xt. Fikk nesten 8k i 3dmark03 Da var det ikke så veldig artig å komme på 13-14k, men kortet fungerer greit. Fått meget bra minne på det, men core suger Så det er bare å håpe at du er heldig. Det er forresten et Club3d kort! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 gikk fra 9800pro til x800xt PE... merket stor forskjell der ja.. ikke noe medium på spill her nei nå er det bare og dure på på high..... iallefall på "dagens" spill.. "morgen-dagens" spill vet jeg ikke.. lurer på man vil klare high på stalker.. , med x800 Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Fått meget bra minne på det, men core suger no.gif Så det er bare å håpe at du er heldig. Det er forresten et Club3d kort! På mitt (nå avdøde- RIP) Club 3D x800xt var det stikk motsatt; core gikk så det suste, MEM fikk jeg knapt opp i 540. Styrker min teori at det ikke er produsent som er det som avgjør, snarere batch. On-topic: Forskjellen mellom R9800 og x800 er mest merkbar på høyere oppløsninger, og med AA/AF skrudd på. mvh r Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Tusen takk for svarene, karer. Det er tydeligvis ikke noe å lure på. Begynner å merke at det gode gamle 9800 kortet sliter litt. Spesiellt i Flightsim, som jeg "spiller" mye. Men nok en gang, takk for fin informasjon og erfaringer. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Tusen takk for svarene, karer. Det er tydeligvis ikke noe å lure på. Begynner å merke at det gode gamle 9800 kortet sliter litt. Spesiellt i Flightsim, som jeg "spiller" mye. Men nok en gang, takk for fin informasjon og erfaringer. hvilket flysim ? lock on ? hvis ja, så vil du ikke få SÅ bra ytelse... har sett benchmarks der både 6600gt, 6800U, 9800xt,x800XTpe yter så og si akkurat det samme.. rundt 20fps.. helt forferdelig! men på andre flysims så er det UTROLIG stor forskjell ja på 9800 og x800.. en god overgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå