dim3 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei! Jeg sitter for tiden å lurer på om jeg skal begynne å bruke Win xp 64. Men jeg vet veldig lite om hvordan det er med drivere å slike ting til det, så det jeg lurer på er om det er noen her som har noen erfaringer med det?? Bruker pcen mest til spilling. Specs finner dere i profil Lenke til kommentar
operaman Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Angående drivere, så må du ha 64-bits drivere. PC'en din klarer Win XP 64-bit glimrende, minimum minne er 256 mb. Så lenge skjermkortet ditt er støttet (Ati og nvidia har støtte) burde spilling gå greit. Ellers er XP 64-bit nesten identisk med vanlig XP Pro. Endret 13. juli 2005 av operaman Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har en HP Pavilion med 64 bits prosessor. Os som fulgte med var Windows XP Home Edition, men jeg har i stedet lagt inn XP Professional. Går ut i fra at Home Edition ikke var 64 bits. Kan jeg få 64 bits versjon gratis fra Microsoft ettersom jeg har en lisens på XP, og har jeg noe å tjene på å bruke et slikt OS? Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Fungerer alle vanlige WinXP programmer i x64? eller må det være en 64-bits versjon? Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Fungerer alle vanlige WinXP programmer i x64? eller må det være en 64-bits versjon? Det kommer an på hva du definerer som vanlige programmer. Alle programmer som bruker egne drivere vil ikke fungere siden 32-bits drivere ikke er støttet under Windows x64. Disse programmene er det eller vil det sannsynligvis komme ny utgave av. Eksempler er brennerprogramvare, pakkesniffere og antivirus. Lenke til kommentar
asimov Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 kan man instalere w64 på samma disk som winxp uten problemer? må nesten ha 32bit som backup om noe ikke funker i w64 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 kan man instalere w64 på samma disk som winxp uten problemer?må nesten ha 32bit som backup om noe ikke funker i w64 Det anbefales ikke å ha to operativsystemer på samme partisjon (regner med du mente partisjon når du sier disk?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå