John A. Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har desverre ikke peiling på dette. Så jeg lurer på om noen av dere har vært borti noe programmering? isåfall hvilke program osv. for jeg har ikke peilling men skulle gjerne visst. Har spillt mange online manager spill og lurer på hvordan man fikser litt sånne greier, ikke noe 3d aktig. Men som feks. kampmotorer hvordan kan man mekke noe sånt? på forhånd takk Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Denne er vel svært feilpostet. Burde vært under programmeringsdelen av forumet. Selv om det omhandler spill så har det lite å gjøre i Annet om hardware For å svare (litt raskt) på spørsmålet så er det ikke så vanskelig å lage et enkelt lite spill. Men du må begynne med å lære deg et programmeringsspråk og beherske dette noenlunde før du setter igang. Laget noe lignende som øving på skolen en gang husker jeg (VB.NET valgfag). Det du beskriver kan igrunnen bli laget i de fleste språk så det bør ikke være noe problem Lykke til! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Flyttes fra annet om hardware, til generell programmering Lenke til kommentar
John A. Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Men hvilke proggrameringsprogram er enklest? må jo lage økonomi motor, stadion motor osv. og hvordan gratis url(som .com bare gratis hjerneteppe så husker ikke hva det eter) bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Vil anbefale at du starter med å lære deg programmeringsspråket Ruby. Du finner en grei intro og mer ressurser her. Et komplett spill a.la. championship manager blir nok veldig overkill om man ikke har programmert en stund, men en enkel kamp-emulering er vel kanskje et mål du kan jobbe mot. Da tenker jeg helt uten grafikk o.l. - bare at du definerer to lag, lar spillerne gjøre tilfeldige ting med ballen og printer ut en status-linje for hver 'hendelse'. Etterhvert som du får mer erfaring kan du gjøre kamp-simuleringen mer realistisk, og enten bygge et større spill rundt kampene (økonomi, kjøp og salg av spillere, ligaer/turneringer osv), eller kanskje litt enkel grafikk (tegne røde/blå rundinger elns som løper rundt på banen og slåss om en ball..). Ellers er det noen på forumet som allerede har laget et slikt spill i Java, fant tråden for deg. Selve spillet ligger her. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Visual Basic burde holde fint til å lage et manager spill, og det er vel også en stor fordel å kunne programmere mot database. Tør ikke tenke på hvordan man skal lage et manager spill uten database i bunn... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 ...med ordinær binær filbehandling? men database er vel best, siden du er sikret at ingenting forsvinner, pluss at du slipper å finne på noe filsystem. Språket spiller egentlig liten rolle, du kan stort sett gjøre det samme i Java som du kan i VB. Valg av språk ville jeg satt til Java, VB, eller C#, det kan også lages med bare PHP eller ASP (o.l.) også, men da blir ikke spillet så intuitivt. Men siden det er veldig enkelt å lage GUI i Java (selvom hele GUI idéen til Java er hjernedød på sitt beste) VB og C#, i motsetning til f.eks. python(krever ihvertfall endel tålmodighet). og ihvertfall C/C++ Lenke til kommentar
Kristoffer Hæstad Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har lest 11 lange sider om språket ruby. Men jeg forstår ennå ikke: Hvordan skal jeg begynne å kode og alt sånn? Hvis jeg f.eks. skal lage et spill som 4-4-3, hva skal jeg skrive som koder og alt sånt? Kan noen hjelpe meg Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 For folk som bare vil lære seg å lage spill er jo Dark Basic et greit alternativ! Men jeg villlet nok gått for et lettfattelig språk (= visual basic), også funnet noen ferdig motorer til det... Lenke til kommentar
Kristoffer Hæstad Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 For folk som bare vil lære seg å lage spill er jo Dark Basic et greit alternativ! Men jeg villlet nok gått for et lettfattelig språk (= visual basic), også funnet noen ferdig motorer til det... Jeg har funnet Visual basic og Dark Etter hva jeg har forstått, koster Dark Basic penger. Derfor velger jeg Visual Basic. Men koster det også penger? Jeg har lastet det ned gratis, men når jeg åpner det så skjer ingenting. Jeg har re-startet pc-en, men det hjelper ikke. Kan noen hjelpe meg? Hvis dere har noen andre forslag om program jeg kan bruke ville det vært veldig fint. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Visual Basic koster også penger... C/C++ er gratis Dev-C++(men vanskelig å bruke, tar lang tid å mestre) .NET språka er gratis, og med DirectX SDK kan du lage hva du vil, men du vil trenge en IDE, f.eks. SharpDevelop Jeg bruker Visual Studio til C++, Assembly og C#, men det lopper deg fort for noen tusen kroner... Python er gratis, men uoversiktelig. Java er også gratis, men jeg er ingen java fantast, pluss at jeg ikke fant download til det på sun sin side, men du må ha Java SDK fra et eller annet sted. Men all programmering tar tid å lære seg, alt er ikke så enkelt som det kan virke noen ganger. Lenke til kommentar
Kristoffer Hæstad Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk for hjelpen Er det noen som har et uferdig program som kan ''gis bort''? Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 se deg rundt på http://www.sourceforge.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå