kristian_hoff Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er det noen som kan forklare meg framgangsmåten for å oppdatere BIOS? Er det store fordeler ved å oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Vist du ikke har noe problemer med hovedkortet, pcen din i det hele tatt. Så er det vel ingen vits å oppdatere bios. Har du problemer, fikser som trengs, så gjør du det. Hvordan du kan gjøre det spørs vel litt på hvordan type hovedkort du har. De fleste har ett program som følger med driver cden til hovedkortet. Der du kan oppdatere fra windows. Men den lureste måten er å laste inn updaten på en disket og boote om. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Her vil du få svarene du søker Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Pleier det ikke å stå i readme'en at man ikke skal gjøre det via diskett? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Pleier det ikke å stå i readme'en at man ikke skal gjøre det via diskett? På mitt Asus kort kan jeg gjøre det via nettet i windows. Eget update program som laster ned nyeste BIOS og ordner alt. Funket helt fint hittil. Lenke til kommentar
kristian_hoff Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Kan Bios oppdateres via windows? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 ja det er klart.Funker fint det med Msi live monitor Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hviket hovedkort har du? Lenke til kommentar
kristian_hoff Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Hviket hovedkort har du? Har asus p4c800-e Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Kan Bios oppdateres via windows? Ja/Nei, det programmet gjør er at det laster opp bios'en til en temp-location, for så og loade det under neste restart. ( er ganske greit.. slipper rotet med diskett. ) Endret 21. juli 2005 av Vizla Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Kan Bios oppdateres via windows? Ja/Nei, det programmet gjør er at det laster opp bios'en til en temp-location, for så og loade det under neste restart. ( er ganske greit.. slipper rotet med diskett. ) Hei, jeg sliter med samme problem. Skal sette inn en ny CPU Snart, og har fått høre at jeg må oppdatere BIOS. Jeg har et Asrock HK, Model: ALiveNF6P-VSTA, Chipset: NVIDIA® GeForce 6150SE / nForce 430. Kunne noen bare være så snill å sette opp hva man skal gjøre i rekkefølge for å oppdatere BIOS? og at det fungerer måten det blir satt opp så klart. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Steg for steg guide: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Mode...-VSTA&s=AM2 Se under "How to" på Windows versjonen så får du opp ett vindu med pene bilder og all ting. Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Steg for steg guide: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Mode...-VSTA&s=AM2 Se under "How to" på Windows versjonen så får du opp ett vindu med pene bilder og all ting. Ahhh, endelig fikk jeg svar på dette:D Så det vil altså i praksis si, at jeg kan gjøre dette via Windows uten å legge noen filer på en CD? Bare laste ned, installere, restarte Pc, trykke på "Load Default Settings" i BIOS, og så senere trykke Exit "Saving Changes"? INGEN CD?? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort. Hvilken er den nyeste og beste biosversjonen til dette, og hvor finner jeg den. Kan biosen til denne også oppdateres i windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå