Gå til innhold

Hvilket 6600GT kort?

robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... Var jo ganske bra pris på den. Var faktisk akkurat innom Elkjøp på vei hjem fra jobb. Tenkte egentlig på denne jeg da. Veit du om forskjellene er store med tankte på støy?

Finnes det noen tester hvor de tester støynivå på de forskjellige kortene, eller er det ca. samme støynivå på alle 6600GT?

Lenke til kommentar
Veit du om forskjellene er store med tankte på støy?
Har selv kjøpt det Leadtek kortet fra nettop Elkjøp. Mener jeg har lest i noen tester at det skal ha ganske lav støy i forhold til andre 6600GT kort. feks :

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...EA29BBDFD0FDA1F

http://www.skenegroup.net/en/articles/winf...6600gttdh_eng.1

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...00gt-agp_3.html

Alle tre nevner at støyen er RELATIVT lav

Det gjentas også i Elkjøps beskrivelse - "Skjermkort med TV utgang og vifte med lavt støynivå!"

Jeg kan bare bekrefte at det er mere støysvakt en mitt gamle Geforce3.

Vet ikke om Leadtek kortet er noe "bedre" en (bortsett fra på støyen) PNY kortet.

Leadtek kortet er 100 kroner dyrere, men har også vedlagt to flotte spill, hvis de er av interesse.

Finnes det noen tester hvor de tester støynivå på de forskjellige kortene, eller er det ca. samme støynivå på alle 6600GT?
Det finnes sikkert noen slike tester. Støynivået er som nevnt ikke likt fra merke til merke. Grunnen til det er at de forskjellige produsenter bruker forskjellige typer vifter og kjøleløsninger.

Noen kort har store billige vifter som bråker mye, andre har enda større som bråker mindre. Noen har store passive kjøleløsninger i form av ribber, mens andre kompenserer med en god vifte....osv osv osv

Hvis du er veldig opptatt av støy, kan du evnt bytte ut vifta med en dyrere og mere stillegående en. Eller smelle på en diger passiv ribbe. Evnt. litt mere avansert - vannkjøle. osv osv osv

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Fikk jo litt lyst på det leadtech kortet etter å ha lest alle testene. Men jeg sikkler litt på AOpen også. Hørt at dette skal også være med lite støy. Har heller ikke så lyst til å gi pengene til Elkjøp heller, serlig ikke når jeg ikke slipper porto(må kjøpes på nettet :( ) Men på en annen side er det ingen nettbutikker som har det inne på lager :no:

Lenke til kommentar
Litt dyrt, men stillere får du det antagligvis ikke....

LINK

Det er PCI, han ville ha AGP.

Kjøp gjerne Aopen, bra merke det. Men du betaler nok litt extra for navnet.

Mange kort er dessuten laget samme plass, men påklistret forskjellige merkenavn.

Jeg ville gått for en av de to nevnte Elkjøp kort, hva er forresten galt med Elkjøp ??

Lenke til kommentar
Litt dyrt, men stillere får du det antagligvis ikke....

LINK

Er ikke SÅ ømfintlig på støy da, og som sagt skal jeg ha AGP, ellers takk for tipset.

Hva som er galt med Elkjøp, nja hva skal jeg si, av erfaring så veit jeg at de ikke alltid er helt til å stole på. Men siden ingen nettsjapper har AOpen inne trur jeg de ender opp me penga mine nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...