wil Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 er ikke det, det handler om. det, det handler om er å gjøre seg forstått på et forum, og gennerelt Internett. forøvrig ser jeg at topicen er rettet opp og det er fint Lenke til kommentar
mortyn Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) prøv å hjelpe han istedet Endret 8. august 2005 av mortyn Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) bra svart Beatnut.det er noe i norsken som heter hva, hvem, hvordan og hvorfor regel. man må huske å bruke de riktige ordene på riktig plass. f. eks: Hva skal du gjøre i dag? Hvem er du? Hvordan går det? Hvorfor er jorden rund? en hver person må prøve å lære seg slike ting. til Beatnut: det heter forsøke ikke bare søke. iallefall det jeg har lært. Slike ting er bare unødvendige og gir ikke noe svar på spørsmålet. jeg er enig med en annen på forumet og sier, kjøp den billigste Hold kjeft og lær deg; - å bruke stor bokstav etter punktum - bruk av komma - orddeling EDIT: Nei, ikke seriøst, men det var da fælt til mas... Endret 13. juli 2005 av Okay Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 mortyn: hva i f**n er det du driver med? lær deg å skrive egne poster istede for å kopier andre sine poster. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Hehe, jeg ble litt satt ut av dette. To forskjellige som skriver det samme, hva betyr det? Jeg får slenge meg på, siden denne tråden åpenbart ikke har noen framtid allilkevel: mortyn: hva i f**n er det du driver med? lær deg å skrive egne poster istede for å kopier andre sine poster. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 det er IKKE 2 stykker som har skrevet det samme. jeg skrev et innlegg her også er det gjøken av en mortyn som ikke klarer å skrive selv og kopierer det andre har skrevet. skjønner ikke at han gidder en gang. Lenke til kommentar
mortyn Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 dere skjønnte ikke at det var kopiert inn fordi at jeg ikke visste hvordan man fikk rute rundt? jeg sa at slike ting er unødvendige og at man heller skal prøve å hjelpe fyren Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Avsluttende kommentar til dere språkrøktere, så har jeg ikke brukt "hvem" galt, nettopp fordi jeg personifiserte prosessorene, altså som "herr Venice" og "herr Toledo" i aller første post og nedover. At dere ikke kjenner dette klassiske retoriske grepet, virker selvfølgelig tilbake på dere selv med tilintetgjørende styrke. Med tilintetgjørende korreksjon, for å si det slik. Ta det som et uttrykk for høflighet fra min side at jeg ikke går inn på pinlighetene ved de grammatiske leksjonene deres. Fra min side var det hele en spøk. Off, skulle nesten ønske du hadde kjørt dem litt lenger. Jeg og kollega på jobb holdt på å flire oss skakke når du kjørte på værre enn først. Men helt ærlig; det passa jo bra med hvem av herr Toledo og herr Venice, men var det tilsiktet helt fra begynnelsen? Endret 9. august 2005 av Joey1313 Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Avsluttende kommentar til dere språkrøktere, så har jeg ikke brukt "hvem" galt, nettopp fordi jeg personifiserte prosessorene, altså som "herr Venice" og "herr Toledo" i aller første post og nedover. At dere ikke kjenner dette klassiske retoriske grepet, virker selvfølgelig tilbake på dere selv med tilintetgjørende styrke. Med tilintetgjørende korreksjon, for å si det slik. Ta det som et uttrykk for høflighet fra min side at jeg ikke går inn på pinlighetene ved de grammatiske leksjonene deres. Fra min side var det hele en spøk. Off, skulle nesten ønske du hadde kjørt dem litt lenger. Jeg og kollega på jobb holdt på å flire oss skakke når du kjørte på værre enn først. Men helt ærlig; det passa jo bra med hvem av herr Toledo og herr Venice, men var det tilsiktet helt fra begynnelsen? Ja det var faktisk det. Denne posten var både saklig, altså innholdsmessig, og spøkefull, ved denne bruken av "hvem", som så mange reagerer (nokså urettmessig) på. Festlig å se hvordan datafolk går bananas når de ser denne bruken. Men det som var mest morsomt var kanskje at moderatorene faktisk gikk inn og endret emnefeltet, som egentlig var "Hvem prosessor er smartest å kjøpe?" For øvrig mener jeg at dette forumet ikke skal brukes til språkdebatt i det hele tatt, i det minste så lenge det ikke finnes en egen kategori for "dataspråk" eller lignende. Men bakgrunnen for dette er at jeg ønsket å gjøre narr av disse amatørene som ser sitt snitt i å slå ned på mer lokale uttrykksformer. Jeg mener selv det er både forståelig og akseptabelt å bruke "hvem" om ting. Det har med hvor man kommer fra i landet å gjøre. Men fint å høre at dere syntes det var morsomt. Jeg lo kraftig selv også. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Før du kjøper cpu så sjekk litt rundt på HK ditt.. Kjøpte selv netttopp nytt epox HK og venice cpu, ville ikke boote, enkelte HK vil ikke starte med nyeste produsert venice og det er vanskelig å handle cpu etter produksjonsdato så jeg måtte bytte til winchester.. Epox kundeservice skrev dette til meg igår: "I heard there is a difference between the production date of the Venice CPUs, the later produced Venice core seems to cause sometimes problems." Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Før du kjøper cpu så sjekk litt rundt på HK ditt..Kjøpte selv netttopp nytt epox HK og venice cpu, ville ikke boote, enkelte HK vil ikke starte med nyeste produsert venice og det er vanskelig å handle cpu etter produksjonsdato så jeg måtte bytte til winchester.. Epox kundeservice skrev dette til meg igår: "I heard there is a difference between the production date of the Venice CPUs, the later produced Venice core seems to cause sometimes problems." Hm, det hørtes litt skummelt ut. Men jeg er vel egentlig nødt til å bare prøve meg fram. Kan eventuelt se om jeg finner noen som har lignende problemer med dette hovedkortet. Takk for rådet, nahojdat. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er bytterett på cpu heldigvis, så det er seff bare til å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå