Gå til innhold

stille intel system til ca. 14k

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart kjøpe meg ny pc og har bestemt meg for et Intelsystem, alt kjøpes fra komplett.no og her er handlekurven.

Poenget med dette systemet er at det skal være raskt og stille, jeg spiller bare litt så X700 vifteløst passet meg fint. Jeg lurer på om det finns stillere komponenter som f.eks PSU, HDD osv. Jeg har ikke så mye peiling på skjerm så jeg er ute etter en som er bra nok til allmen bruk, ellers er det bare å komme på kritikk om det skulle være noe.

Btw. skal ikke ha AMD. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort

1.990,-

Prosessor

2.990,-

Minne

2.099,-

PSU

695,-

Skjermkort

1.149,-

Skjerm

2.495,-

Harddisk

1.090,-

Totalt 12558.4

Nå har jeg satt opp ett bra system til deg her. Men skjermkortet må du helt sikkert endre litt på, vet ikke om det er noe serlig stillegående. Men de andre delene skal vist være rolige.

Har det samme hovedkortet, det er ingen vifter på det. Lager nesnte ikke noe lyd. Veldig bra også!

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar

Dessverre syns jeg alt det du har ramset opp er unødvendig dyrt, det skal være komplett pakke og hovedkort til 2k og CPU til 3k for 200 MHz mer er unødvendig. SLI har jeg langt fra bruk for og litt gaming med X700 er ok til mitt bruk.

Trenger ikke stor HDD, bare en stillegående, derfor tror jeg at Samsung Spinpoint er god nok med "SATA2" spesifikasjoner. Har lest gode tester om den diskserien og tror Samsung generelt har stillegående disker.

Lenke til kommentar
Hei, jeg skal snart kjøpe meg ny pc og har bestemt meg for et Intelsystem, alt kjøpes fra komplett.no og her er handlekurven.

Poenget med dette systemet er at det skal være raskt og stille, jeg spiller bare litt så X700 vifteløst passet meg fint. Jeg lurer på om det finns stillere komponenter som f.eks PSU, HDD osv. Jeg har ikke så mye peiling på skjerm så jeg er ute etter en som er bra nok til allmen bruk, ellers er det bare å komme på kritikk om det skulle være noe.

Btw. skal ikke ha AMD. :)

Jeg har dn northQ strømforsyningen og viften du har........bråker noe så inn i h******! Ikke kjøp det!

Lenke til kommentar
Dessverre syns jeg alt det du har ramset opp er unødvendig dyrt, det skal være komplett pakke og hovedkort til 2k og CPU til 3k for 200 MHz mer er unødvendig. SLI har jeg langt fra bruk for og litt gaming med X700 er ok til mitt bruk.

Trenger ikke stor HDD, bare en stillegående, derfor tror jeg at Samsung Spinpoint er god nok med "SATA2" spesifikasjoner. Har lest gode tester om den diskserien og tror Samsung generelt har stillegående disker.

Ramset bare opp kvalitets varer. Du nevnte heller ikke noe om at du ikke trengte stor harddisk.

Lenke til kommentar

jacoweb:

My bad, vet at det er kvalitet over det du nevnte, men det jeg har i handlekurven er allerede av god nok kvalitet, det går med på pris/ytelse/støynivå det her.

Hntr:

Bråker dem virkelig? Det står jo 12-17 db på dem med viftestyring, kan ikke tro at det støyer i det hele tatt i forhold til andre ting, sikker på at du ikke har en feil med det du har fått?

Lenke til kommentar
jacoweb:

My bad, vet at det er kvalitet over det du nevnte, men det jeg har i handlekurven er allerede av god nok kvalitet, det går med på pris/ytelse/støynivå det her.

Hntr:

Bråker dem virkelig? Det står jo 12-17 db på dem med viftestyring, kan ikke tro at det støyer i det hele tatt i forhold til andre ting, sikker på at du ikke har en feil med det du har fått?

Det er sant det jeg sier :yes: Hvorfor ville jeg ha jugd til deg, når du bare trenger hjelp?

Du får ta avgjørelsen! Viften bråker strømforsyninga er dårlig! ;)

Lenke til kommentar
jacoweb:

Hntr:

Greit nok :) Mulig det er bare jeg som ikke er så veldig nøye på prisen :)

Lenke til kommentar
Hehe, den er grei. Vet du noe om støynivå på det jeg har valgt? Ser ut som at NorthQ ikke er så meget bra, noe annet som jeg kanskje burde velge isteden?

North Q er dårlig du burde holde deg til tagan....beldig bra design og veldig bra i bruk!

Lydsnutt? Hva mener u å ta opp?

Lenke til kommentar

Tagan PSU'en er ett veldig godt valg. Der får du kvalitet hele veien.

Synes oppsettet ditt ser bra ut, men ville byttet ut CPU-kjøleren til enten Zalman 7000-cu (92mm vifte) eller helst Zalman 7700-cu (120mm vifte) dersom du har plass til den på hovedkortet og i kabinettet.

Har en Zalman 7700-cu selv og går god for den. Støyer lite, og uansett så følger det med viftestyring så du kan kjøre ned omdreiningene på viften.

Edit: Ser du har valgt Win XP x64, og du bør være klar over at det kan være vanskelig å finne drivere som støtter 64bit til enkelte programmer. Anbefaler deg å laste ned fullversjonen av Win XP x64 fra Microsoft. Det ligger en trial-versjon der som du kan bruke fritt i 3 mnd, og da får du sett om det lønner seg å oppgradere fra 32 bit.

På den andre siden kommer jo Longhorn i Mai neste år (ikke skyt meg om jeg tar feil) og den er jo 64 bit.

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Vet om WinXP 64, og der er flere grunner til at jeg skal bruke det og drivere er jeg ikke så redd for, de kommer etter hvert og er ute allerede.

jacoweb, skal ha Intel D820 som er 2.8GHz dualcore. Zalman skal bli, det hovedkortet skal ha muligheten for en slik kjøler, hvis ikke skal jeg finne et annet hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...