TorbjørnK Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 jeg har anskaffet meg linux av typen snøfrix, og har brukt det i rundt 20 minutter... og e frustrerer meg grenseløst over at jeg ikke finner ut hvordan jeg skrur opp hertzen på skjermen... har 60hz atm og det svir!! Hjelp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Finn ut kva for "HoriSync" og "VertRefresh" skjermen din bruker (sjekk manual, eller søk på nettet etter din modell). Når du har dei verdiane kan du putte dei i /etc/X11/xorg.conf (du kan poste den her også), og då vil X alltid bruke høgast moglege oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Eller du kan kjøre sudo xorgconfig fra en kommandolinje, men husk å fylle inn korrekt informasjon. Det kan være lurt å søke etter litt info om skjerm/skjermkort på forhånd som objorkum sier. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 [_]--------------------] jeg skjønte så mye av hva du sa nå da men..... men vet at skjermen skal kunne klare 85hz en eller annen vei... :s Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 jeg skjønte så mye av hva du sa nå da men.....men vet at skjermen skal kunne klare 85hz en eller annen vei... :s Vet ikke om "du" var rettet mot meg eller objorkum, men jeg tar det litt grundigere: Trykk på CTRL+ALT+F1. Da vil du få opp en kommandolinje, tty1. Logg deg inn med samme brukernavn og passord som vanlig (det er meningen at du ikke skal se noe når du skriver inn passordet), med enter mellom hver. Så skriver du sudo xorgconfig og trykker enter. Da vil du bli spurt om en del data ang. skjerm og skjermkortet ditt, som du bør fylle inn korrekt. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) hmm.. får opp command not found ... jaja.. snøfrix er jo knoppix-linux, og jeg lurer på å skaffe meg en annet type... noen anbefalinger? og btw har hørt d IKKE går an å spille cs på linux(!?) er det sant? Endret 13. juli 2005 av Tob2k Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Snøfrix har eget forum da.. Kan dette være svaret på spørsmålet ditt?: http://www.skolelinux.no/webforums/livecd_...ewtopic.php?t=2 3 sec i google 10 sec navigasjon 20 sec leting i forumet Bare et tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå