Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL + WLAN --> får ikke to PCer på nett samtidig

Anbefalte innlegg

For litt siden gikk jeg til anskaffelse av en trådløs nettverkspakke og et adsl-modem.

Jeg har to maskiner som skal kobles opp med Billion BIPAC 5102 modemet med PPPoE tilkobling, men problemet er at jeg bare får logget på en maskin om gangen på det.

Jeg har tilkoblet maskinene både med og uten den trådløse routeren. Ved bruk av den trådløse ruteren fungerer nettverket fint når den ikke er tilkoblet til modemet. Hvis modemet er tilkoblet dette nettverket og en maskin prøver å gå ut på nettet, detter forbindelsen mellom pc'ene ut.

Jeg har satt opp innstillingene for Network Address Translation til "many to many", men da fungerer ingen av maskinene ut mot internett. Derfor bruker jeg nå "many to one" på NAT innstillingene på modemet for å få en maskin om gangen ut på internett. Jeg har ikke endret på de avanserte innstillingene for NAT. Derfor er det ikke oppført noen "rule".

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHAHA, join the club! :D

Har samme modemet med eksakt samme problem. Etter 4-5 dager med "forskning" og utallige fyord sitter jeg fortsatt i baret :roll:

Jeg bytta ut det trådløse kortet med et vanlig LAN kort, og har fortsatt samme problem. Jeg bytta XP versjon og har fortsatt samme problem. Apropo windows XP: SP2 skal ha luket vekk problemer med ustabilitet på de trådløse kortene, men det er jo ikke problemet her...bare et problem som kommer http://www.practicallynetworked.com/qa/qa20050512.shtml :ermm:

Håper du legger inn løsningen hvis du finner den først!

Lenke til kommentar
Jeg har satt opp innstillingene for Network Address Translation til "many to many", men da fungerer ingen av maskinene ut mot internett. Derfor bruker jeg nå "many to one" på NAT innstillingene på modemet for å få en maskin om gangen ut på internett. Jeg har ikke endret på de avanserte innstillingene for NAT. Derfor er det ikke oppført noen "rule".

Noen tips?

A. sett opp modemet som brigde og la Cneten håntere PPPoE og som router.

B. Du lar vel ikke maskine "ringe opp" med PPPoE?

Lenke til kommentar

HAHAHA WOOOOOHOOOOOOOOOOOOO!!! :D:D

HAHA, dette visste jeg kom til å skje: Her sitter jeg i 5 dager og "forsker" som bare det og så kommer det en eller annen gook å løser problemet på to minutter!:)

AGVG, jeg er deg en stor takk skyldig!!! You made my day!

Trådstarter: Følg AGVGs punkt A!

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...