albester Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Hei. Bestilte meg et kamera på webshopen til fotovideo.no på søndag. Da sto det 3 stk på lager. Jeg bestilte, gikk gjennom hele kjøpe prosessen, og betalte med visa. Grei skuring, Sjekket lagerstatus, og da var det 2 kamera igjen. Så dette stemte nok tenkte jeg. 1 time senere fikk jeg ordrebekreftelse mail, da var lagerstatus 0. og forventet leveringsdato var 02.05.2005... som var for 2 mnd siden ?? Har sendt 3 mail, en fax, og ringt 20 ganger denne uken, for å få greie på hva som skjer angående kameraet, uten å få svar hverken her eller der. Ikke det at det brenner med å få det, men er jo usikker på hva som skjer, og hva vitsen er med lagerstatus, når man likevel ikke får produktet man har bestilt når det er på lager. Synes det er veldig merkelig at de ikke svarer mail eller fax. Telefon kan jeg jo forstå dersom det er litt hektisk akkurat når man ringer, men likevel. Noen som har noen erfaringer? Endret 13. juli 2005 av albester Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har fått svar fra de veldig raskt når jeg har sendt mail. Ikke handlet med de enda. Irriterende at webshopper ikke har korrekt lagerstatus. Kan det være for å sikre seg at kundene ikke skal handle andre plasser, når folk likevel har betalt med visa eller noe der...? Lenke til kommentar
albester Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ja er det jeg også lurer på. Hele poenget med å vise lagerstatus er vel for at kundene skal se om varen er på lager når dem bestiller, for at kunden da er "garantert" å tilsendt varen med en gang? Hadde det stått 0 eller ubekreftet den og den datoen så hadde jeg jo aldri bestilt nå. Nå har jeg jo allerede betalt sakene, og er vel for sent å trekke seg, så da må man sitte her å vente på at ubekreftet går til bekreftet... noe som aldri ser ut til å skje, først var det 12.07 så ble det 13.07, nå er det 15.07. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Krev pengene tilbake, og kjøp kamera en annen plass. Slik kan de ikke behandle kunder. Dette er vel "faren" med å bruke VISA kortet ved handel på net... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ved betaling med VISA reserveres beløpet ved bestilling. Din konto blir ikke belastet før bestilt vare sendes. Er du belastet for beløpet? Uansett du kan avbestille, men det vil at et par dager før reservasjonen er slette fra VISA-systemet. Jeg har selv benyttet Fotovideo i Oslo og har gode erfaringer med dem, både med hensyn til levering og pris. Lagerbeholdningen gjenspeiler antaglig total lagerbeholdning i alle forretningene og kan ha vært unøyaktig hvis forretningene ikke har registrert alle salg ut av beholdningen. Lenke til kommentar
albester Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Ja, har vel igrunn ikke noe "galt" å si om dem, men irriterende at man ikke får svar på flere mailer og fax. Begynner jo å lure på om mailene har blitt lost in space.. Har ikke tenkt å avbestille heller, dvs pengene er borte men kommer vel tilbake dersom jeg avbestiller. Litt dårlig råd her nå, så kan hende jeg avbestiller, og heller bestille på ny når kamera kommer på lager. Var billig der iallefall, i forhold til mange andre og kanskje større webshops. Nå fikk jeg faktisk svar sent i kveld, kanskje en som jobba overtid, eller som sitter her og leser? Var iallefall noe med at lagerbeholdningen ikke alltid stemte ja, noe som igjen er irriterende, da det betyr at man aldri kan være sikker på om noe er på lager, så sant ikke lagerbeholdninga står til 100+ eller noe. Men det dukker vel opp et kamera en eller annen gang. Litt surt at det blir en stund til antakelig, siden jeg skal på ferie på mandag, og hadde satset på at det kom til helgen i og med det var på lager da jeg bestilte.. men men "dats leif" Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Var iallefall noe med at lagerbeholdningen ikke alltid stemte ja, noe som igjen er irriterende, da det betyr at man aldri kan være sikker på om noe er på lager, så sant ikke lagerbeholdninga står til 100+ eller noe. Siden det er fotovideo.no det er snakk om, vil jeg anta de deler lager med den fysiske butikken, og ikke reserverer varer bestilt på nettet, slik at en kunde i butikken i Møllergata i Oslo har fått "ditt" kamera. Det er dårlig at nettbutikken ikke viser riktig lagerbeholdning. Andre klarer dette, så det bør også fotovideo.no klare. Det er et kjent problem for butikker som deler lager på denne måten. Det kan løse på mange måter. Det det sier meg, er at fotovideo.no ikke har de beste rådgiverne på nettbutikkbygging og ERP-systemer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Telefon kan jeg jo forstå dersom det er litt hektisk akkurat når man ringer, men likevel. Ett tips til Fotovideo må jo være å ha en telefonsvarer på telefonen, som slår seg på etter 3-4 ring slik at kunden kan be butikken ringe tilbake. Det er ihvertfall praksis i butikken jeg jobber, og det forundrer meg at nesten ingen andre butikker bruker denne "høyteknologiske" muligheten til å utvide kundeservicen litt. For av erfaring vet jeg at det i visse perioder på dagen kan være umulig å kunne besvare telefonen i et par timer. Endret 17. juli 2005 av Afseth Lenke til kommentar
b0zie Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg bestilte en kameralinse på fotovideo.no, som skulle ta 7-10 dager å få (pga. de måtte bestille fra et annet lager), den fikk jeg 3 måneder etterpå, så leveringstiden er ikke noe å skryte av:) Men jeg dro ikke ned for å hente den, ettersom jeg hadde bestilt fra en annen nettbutikk 2 måneder før Lenke til kommentar
digiMAX Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Ser noen har vært litt uheldig m.h.t. leveringstid / oppfølging fra Foto & Video. For mitt eget vedkommen har jeg utelukkende positiv erfaring med firmaet. Siden jeg er hjemmehørende i Bergen har jeg gleden av å ha den ene forretningen i dette systemet tilgjengelig. Det er definitivt byens beste fotobutikk med masse deilig utstyr tilgjengelig for seriøs " tafsing " osv osv Prismessig holder disse forretningene samme hyggelige prisnivå som web butikken. .. Webdelen har jeg derimot ikke testet.... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har handlet hos fotomagasinet.no, som så vidt jeg vet er "internettbutikken" til Foto&Video. Har bare positivt å si om behandlinge jeg fikk ved bestilling. Raskt og effektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå