Anders Leipsland Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 20:30, Erlend skrev:Skjønner du ikke, eller vil du ikke forstå at alle her på forumet mener at OcShoot's artikkel angående støydemping er mye bedre? Tja, jeg er en del av alle her på forumet og jeg mener ikke at den artikkelen er mye bedre så nå generaliserer du. Kan ikke se hva som er så bra i den artikkelen. Man kjøper en PSU merka "quiet", en silentdrive, noen støydempingsmatter og en HSF som har lavt støynivå. Kan ikke se det helt store i den artikkelen akkurat. Det er en typisk "kjøp kjøp kjøp" artikkel. En god artikkel er f.eks . Her får man tips til hvordan man kan gjøre ting billig og bra. Mye bedre enn "kjøp en silentdrive". HW.no's "stille PC" viser hvordan man billigere enn OCshoot kan lage en PC som er mye stillere enn det ocshoot klarte. HW.no viser kreativitet. OCshoot viser at de har nok av penger. Quote: Virker som om du ikke skjønner at vi (les: leserene) kanskje er innterisert i støydemping av pc'en, ikke forandring i et arbeidsmiljø som krever at man stapper den inn i et skap... (Håper ikke jeg blir banna nå da, Ocshoot er jo nevnt hele 3 ganger... ) Håper at du fatter at ikke alle leserne har samme behov som deg og ikke alle artikler er skrevet for deg spesielt. Det har jo vært noen tråder på forumet så det å flytte PCen til et annet rom er jo helt klart et aktuelt tema for en del. Blandt annet er det jo kjekt å få vite at man bør bruke skjerma skjermkabel. btw så er jeg en del av "vi" siden jeg også er en leser av HW.no :wink: Og for å ha nevnt det, ocshoot er en kjempegod site. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-01 21:07 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-01 21:08 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 21:20, Erlend skrev: Det kan jo være kjempe fint å vite det, men jeg trodde artikkelen handla om støydemping, ikke om skjermkabler... Artikkelen handler om hvordan man skal få en PC som oppleves som stille. Ved å flytte PCen til et serverrom så vil den oppfattes som stille :smile: Virker som mange har tenkt "åå endelig en artikkel om støydemping" og så viser det seg at artikkelen i stor grad dreier seg om å fjerne støyen på en måte som er uaktuelt for mange. Da er det klart man blir skuffa, men artikkelen fortjener ikke så mye slakt som den har fått her. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 "Kan ikke få i pose og sekk vet du" joda... legg det du har fått oppi posen og legg posen oppi sekken Lenke til kommentar
JackT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Den 2002-08-01 21:06, Anders Leipsland skrev: Quote: Den 2002-08-01 20:30, Erlend skrev:Skjønner du ikke, eller vil du ikke forstå at alle her på forumet mener at OcShoot's artikkel angående støydemping er mye bedre?http://www.ocshoot.no/quietpc.htm</BLOC...lt;TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->Tja, jeg er en del av alle her på forumet og jeg mener ikke at den artikkelen er mye bedre så nå generaliserer du.Kan ikke se hva som er så bra i den artikkelen. Man kjøper en PSU merka "quiet", en silentdrive, noen støydempingsmatter og en HSF som har lavt støynivå. Kan ikke se det helt store i den artikkelen akkurat. Det er en typisk "kjøp kjøp kjøp" artikkel. En god artikkel er f.eks Terøy's Prosjekt billig StilleDrev. Her får man tips til hvordan man kan gjøre ting billig og bra. Mye bedre enn "kjøp en silentdrive". HW.no's "stille PC" viser hvordan man billigere enn OCshoot kan lage en PC som er mye stillere enn det ocshoot klarte. HW.no viser kreativitet. OCshoot viser at de har nok av penger. Quote: Virker som om du ikke skjønner at vi (les: leserene) kanskje er innterisert i støydemping av pc'en, ikke forandring i et arbeidsmiljø som krever at man stapper den inn i et skap... (Håper ikke jeg blir banna nå da, Ocshoot er jo nevnt hele 3 ganger... ) Håper at du fatter at ikke alle leserne har samme behov som deg og ikke alle artikler er skrevet for deg spesielt. Det har jo vært noen tråder på forumet så det å flytte PCen til et annet rom er jo helt klart et aktuelt tema for en del. Blandt annet er det jo kjekt å få vite at man bør bruke skjerma skjermkabel. btw så er jeg en del av "vi" siden jeg også er en leser av HW.no :wink: Og for å ha nevnt det, ocshoot er en kjempegod site. Blir litt provosert når du skriver at alt ocshoot kan er å bruke penger. De skriver en artikkel om å hvordan man kan bruke pengene sine for å skape en lydløs maskin. Mange gidder nok sikkert ikke å følge alle tipsene, men poenget er at her får de hvertfall tips om forskjellige ting som kan gjøre pc'n mer stillegående, noe som HW i faktisk ikke gir. Hvis man bruker like mye penger på noen saker fra ocshoots artikkel, som på hws, er mitt tips at ocshoots artikkel nok vil vise seg å være mest praktisk for de aller fleste. At du mener HW viser kreativitet ved å stappe en computer inn i et skap, skjønner jeg ikke, men det får være en påstand som du får stå for selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå