findon Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) - Trekker tilbake denne, da NGT har vist strålende kunebehandling i ettertid - Endret 25. juli 2005 av findon Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg blir visst den eneste som har noe positivt å si om NGT her, ser det ut til Linja mi falt ut en fredag morgen, bare en måned etter at jeg ble tilkobla. Tenkte ikke så mye over det med det samme, litt nede tid kan jo skje den beste... Linja var fremdeles ikke oppe på ettermiddagen når jeg kom hjem, så jeg ringte likegodt kundeservicen for å spørre hva som var galt. Etter ca tjue sekunder (!) med noen tastetrykk og litt venting, fikk jeg en hyggelig fyr på tråden som tok et lite feilsøk. Han fikk ikke kontakt med routeren min, så han sa han skulle bestille montør. Men siden det var fredag ettermiddag, kom han nok neppe før mandag... Gjett hvem som var online igjen klokka ti, mandag morgen Har bare hatt gode erfaringer med NGT... så langt Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Takker for støtten og beklager fraværet mitt fra tråden, men jeg har hatt noen herlige dager i sola. Fikk denne mailen her en dag: Hei Kundenr: XXXXXX Vi har idag kreditert faktura nr. xxxxxx med kr. 498,-. Dette beløpet kan du trekke fra ved innbetaling av fakturaen. Ha en fin dag. For spørsmål eller henvendelser ber vi deg ringe oss på 07979 (hverdager 8-21, lørdag 10-17) eller benytte kontaktskjemaet på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/. Eventuelle svar til denne epostadressen blir dessverre ikke lest. Se forøvrig også http://nextgentel.no/kundesider. Her vil du blant annet finne en spørsmål- og svarside. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel Denne mailen er jo sendt ifra [email protected] så jeg kan jo selvfølgelig ikke svare noe på denne, se hvem den kommer fra eller om det i det hele tatt er svar på klagen min (noe jeg er stygt redd for at det er) - Sleipt? Videre synes jeg, om ikke dette er svaret på klagen min, at en behandlingstid på over en uke i en så grov sak er urovekkende, men ikke overraskende lenger... Noen som har noen forslag med hvordan jeg kan gå videre med dette, med tanke på andre instanser? Begynner å bli temmelig lei hele opplegget og vurdere og bare la hele dritten ligge da jeg er overbevist om at jeg vinner en eventuell sak som måtte komme av at jeg ikke betaler Til Barbaren: Jeg kan være enig i at dem er flinke til å rette opp eventuelle tekniske feil, det har jeg selv opplevd, det er når dem skal ha penger dem viser seg fra en HELT annen side - Men som sagt dette er mine erfaringer Edit: Liten PS til Barbaren Endret 22. juli 2005 av Nemezis Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Til trådstarter: Hvis alt du sier her er rett,så burde du gå til Tv2 hjelper deg.. Ring dem ihvertfall,hør hva de tror om saken din,kan jo hende de kan hjelpe deg, + du får vært på tv Har selv hatt NGT et par år nå,og så lenge alt virker ,så er det en grei Isp,men så fort noe går galt så er det et helvete. Har heldighvis nesten ikke hatt noen problemer selv,bortsett fra extrem lang kundeservice telefon kø & klønete kundebehandlere.. Men er man heldig så møter man flinke kundebehandlere,det har jeg heldighvis gjort Virker som alt er litt enten eller med ngt, enten er man heldig ellers så er man max uheldig Endret 22. juli 2005 av miracl Lenke til kommentar
froddy2 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Spenn dere fast og hør på denne... Har prøvd å få kontakt med noen "opp i systemet" da jeg føler kundeservicen har langt ifra vist seg fra sin beste side i mitt tilfelle, men dette har jo nesten vært vanskeligere enn å få en løsning på saken. Og NextGenTULL er jo kjent for sin lynkjappe kundeservice. Her er saken: Får først noen purringer fra NGT om at faktura med forfalls dato 21/4-05 er 463,- for lite, "er dette blitt betalt, ber vi deg se vekk fra denne henvendelsen". Javel tenker jeg, ingen problem jeg betalte jo inn 1500,- den 18/4-05 - Men nei, her begynner marerittet mitt Ringt etter første inkassovarsel til faktura avdeling, men etter ørten forsøk på å nå faktura gir jeg opp da jeg bare får opptatt signal etter å ha tastet inn "snarvei numrene" Ringer derfor til kundeservice for å høre hvordan dette kunne gå seg til. Får her til svar at de ikke kan gjøre noe med det, men faktura avdelinegn som er meget opptatt, kan ringe meg opp om en ukes tid(!?) - Noe som aldri skjer Gjør daglig forsøk på å komme gjennom til faktura, men blir bare møtt av opptattsignal de fire første dagene Da jeg først kommer igjennom (aner ikke hvordan) får jeg beskjed om at alt stemte, selv om jeg gjentatte ganger prøvde å forklare mine innbetalinger, men vedkommende ville bare ikke høre (satt da med kontoutskrift fra bank som referanse). Vedkommende tilbød seg å sende meg et utdrag av mine betalinger og deres fordringer, slik at jeg selv kunne se at det stemte. Da jeg mottar dette er det første jeg ser en forfalls dato på deres krav den 210405 og en innbetaling gjort av meg den 180405 pålydende 1500,- Ringer da tilbake til kundeservice deres (siden faktura avd. tydeligvis er umulige å nå) og treffer først på en lite service innstilt kar og etter mye fram og tilbake og høylydte frustrasjoner over bedriftens interne kommuniksajon og min høyst merkverdige situasjon, får jeg som svar at: "Dette er jeg verken betalt for eller interessert i å høre på" og så legger vedkommende på (!!?!?!). Dette kan ikke være sant tenker jeg og ringer opp igjen og treffer heldigvis på en litt mer kompetent og hyggelig kundebehandler som kan fortelle meg at betalingene mine må ha blitt sent registrert, noe som meg virker helt virkelighetsfjernt da dette er i juni og innbetalingen ble gjort i april. Etter MYE fram og tilbake finner vedkommende ut at jeg faktisk har 52,- tilgode hos dere. Helt utrolig tenker jeg, men ser meg fornøyd da jeg endelig anser dette som en endelig løsning – MEN; Ber vedkommende om å få snakke med en som har litt mer "å si" da jeg ikke finner meg i behandlingen jeg fikk av denne vemmelige kundebehandleren (fikk spurt omnavnet hans før han la på)). Får da som beskjed at team-leder kan ringe meg opp i begynnelsen av neste uke. Skal bli morsomt og se tenker jeg, og får (som forventet) aldri noen telefon. Kravet, som forlengst er gått til inkasso, ville jeg bare bekrefte at var trukket fra NGT sin side og ringte Lindorff, her får jeg beskjed om at de vedholder sitt inkassosalær da de har blitt fortalt av NGT at innbetalingen har funnet sted, men at denne innbetalingen ble gjort etter at inkassokravet ble fremmet og at jeg derfor er ansvarlig for at inkasso salæret fortsatt blir betalt. Jeg ba også om å få sagt opp abonnementet mitt omgående etter at jeg snakket med faktura første gang, da min tiltro til Nexgentel er særdeles lav. Ble først spurt om jeg ville vente til denne omtalte saken var over, men pga av mine opplevelser var dette uaktuelt. Dette var i overkant en måned siden og jeg sitter fortsatt og venter på oppsigelses papirene. Prøvde også å opplyse om dette da jeg siste gang snakket med kundeservice, og vedkommende sa at denne hadde gått i gjennom første gangen. Helt utrolig, men: Går igår ut i postkassa og finner et brev fra NextGenTel, men dette viser seg jo å være en ny regning på neste mnd samt et gjenåpningsgebyr(?!?!?!). Hva er det som skjer, det er jo deres rot som har gjort at linja har blitt stengt i utgangspunktet?! Oppi alt dette her har NGT sperret linjen min pga min "manglende" betaling, som de selv er skyld i. Er stundent ved UiS og internett er nærmest unnværelig i mine studier innen informatikk og som følge av behandlingen jeg har måttet finne meg i fra deres side har jeg ikke hatt annet valg enn å velge enn annen tilbyder som også førte med seg vesentlige kostnader. Videre har jeg vært nødt å kontakte advokat (heldigvis har jeg en i slekten ellers kunne dette ført til enda større kostnader) for å få klarhet i hvordan dette kan løses hvis jeg ikke når fram (som jeg etter å ha kontaktet kundeservice anså som meget plausibelt), heldigvis er damen på sentralbordet Deres imøtekommende og forstår frustrasjonen min og tilbyr seg å sette meg over til administrasjons sekretæren. Hun er er ikke inne og jeg kan igjen få bli oppringt av en team-leder. Blir i dag oppringt av team-leder (tror det kan ha vært ham, men han introduserte seg ikke). Vedkommende kan fortelle meg at jeg fortsatt har 54,- til gode, men at gjenåpningsgebyret fortsatt er gyldig sammen med Lindorff sitt inkassosalær siden jeg tydeligvis ikke har forstått hendelsesforløpet til disse fakturanene(!?!?!) og at jeg i tillegg må betale leie for neste måned enda oppsigelsen min var registrert 17. Juni (oppsigelsespapirene venter jeg fortsatt på). Beklageligvis ble dette for mye for meg og jeg la bare på i vill frustrasjon over nok engang å møte ”veggen”. Får håpe dette bare er et skrekk eksempel, men det kan være greit å ha i bakhodet når en skal velge ISP. Beklager hvis noe av dette kan være litt uforståelig, men dette er skrevet etter telefon med overnevnte team-leder og i vill frustrasjon og sinne Endret 25. juli 2005 av froddy2 Lenke til kommentar
froddy2 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hei ja. Her kommer mer. Må bare få si min min mening om nextgentel og deres kundeservice og sist men ikke minst, deres produkt- nextphone. Bestillte nexphone og bredbånd hos ngt rett før jul. De hadde da kampanje på begge deler med fri etablering. Fikk beskjed om at det ville ta noen uker, siden det var rett før jul. Det ble februar før jeg var på nett. Først leverte de en router som ikke lot seg konfigurere. Prøvde kundeservice, flere ganger!- uten hell. Fikk til slutt tak i en mer datakyndig enn meg selv som klarte å åpne og konfigurere denne. Det kan jo nevnes at kundeservce alltid ser ut til å ha 40 virtuelle kunder foran deg, for å tjene på deg(0,5kr), samtidig som du skal bli trøtt og drittlei av å vente. Tror ikke jeg overdriver at jeg har ringt kundeservice minst 20 ganger pga. feil og rot hos dem. Så var det porteringen av telefonen. Datoen ble satt, og vips på datoen var jeg uten telefon. Alt var riktig koblet og satt opp, men ingen summetone. Kundeservice fikk jeg ikke tak i den dagen. Måtte ta det fra mobilen på jobb dagen etter. Han kunne se det var feil sa han, men visste ikke hva. 1 døgn gikk det før jeg hadde summetone. Siden har forløpet vært nokså stabilt uten summtone, brudd midt i samtaler, og hakkete kvalitet ,som en nmt 450 midt på viddene. Og jeg har nesten 2mb båndbredde. Har både ringt og sendt mail til ngt, som hele tiden sier etter lang responstid, at de skal sjekke det opp. Hører aldri noe. Må ringe opp å purre hver gang. Så sendt jeg mail om at hvis det ikke ble bedring innen kort tid, ville jeg si opp mitt abbonnement hos dem. Det endte med overflytting til Telenor. Jeg fikk dato av telenor, men 13 dager før portering var telefonen min død igjen- Denne gangen hadde nextgentel stengt linjen, siden jeg hadde sagt opp!! Dette var bare begynnelsen. Kort tid etter kom regning på abbonnement for to måneder, etablering, samt tellerskritt. Jeg sendte umiddelbart mail til dem om at jeg ikke kom til å betale, grunnet at produktet deres hadde vært så sviktende og dårlig kvalitet. Fikk ikke respons. Derimot en ny regning med flere tellerskritt entret. Måtte til slutt ringe den utrolig dårlige kundeservicen, hvor han sa at han skulle sende beskjed videre opp i systemet. Etter en stund fikk jeg mail tilbake om at de hadde trukket tilbake abbonnement avgiften og etableringsgebyrer, grunnet sviktende produkt. Men tellerskrittene måtte jeg betale!! 25% av tellerskrittene var jo til deres kundeservice på grunn av alt rotet med produktet og fakturaer. Etableringsgebyrene skulle jeg jo ikke betalt i utgangspunktet da det var fri etablering når jeg tegnet abbonnement. Også tellerskrittene var feil. Jeg er fakturert for telefoni til mobil når jeg har ringt til enkelte fasttelefoner i norge. Samt når samtalen har blitt brutt, har jeg ringt opp igjen, og jeg er blitt fakturert for to samtaler, selv om ngt sier at hvis du ringer opp samme nummeret innen 1 minutt, fakurers du kun for en samtale. Purringene og inkasso varslene detter inn, selv om norsk lov hindrer videresendelse av krav hvis det bestridet. Nok en telefon hvor vi går igjennom fakturaene. Treffer for en gangs skyld en litt hyggelig kundekonsulent. Vi blir enige om at jeg betaler tellerskrittene i sin helhet, så skulle jeg få tilbakebetalt det som var feil. Videre skulle alle inkassokrav bli trukket tilbake, samt purregebyr. Jeg betaler umiddelbart de beløpene som vi har blitt enige om. 1 uke etterpå kommer det en ny regning fra nextgentel, på abbonnement på nextphone! Jeg ringer opp og blir sittende i 27 minutter å vente før svar og må høre på en enja melodi som står på repeat one. Han jeg får snakke med bekrefter at jeg må betale denne regningen fordi det er registrert samtaletrafikk i gjeldene periode!! Og hadde jeg samtale, virket jo telefonen, sa han. Da jeg prøvde å forklare ham at jeg hadde fått ettergitt abbonnementavgiften, nettopp på grunn av sviktende kvalitet gjennom hele perioden, var han ikke interresert i høre om dette. Jeg refererte til forrige samtale jeg hadde hatt med dem, hvor jeg ble lovet at alt var oppgjordt, hvis jeg belalte de respektive beløpene. Da forklarte han at han kunne se det, men de høyere opp hadde sendt mail tilbake til fakturaavd. om at det kunne han ikke gjøre. Så jeg måtte bare betale. Videre henviser han til at jeg hadde jo en fungerende telefon, siden jeg ikke hadde sendt klagemail for denne perioden(14 dager) Jeg sa at da hadde jeg allerede i siste mail hadde forklart at toget var gått, og at jeg kom til å avslutte abbonnementet. Men at produktet var like ustabilt. Han skulle sende beskjed om det jeg sa til høyere hold, men tvilte på at det ville falle positivt ut! Dagen etter fikk jeg mail om at saken var endelig, og at jeg måtte betale. Men det stod ingen ting om feil i tellerskrittene, samt at jeg har bedt om noe godtgjørelse for alt mobilbruken vi har hatt i de periodene telefonen ikke virket. Samt at folk ikke har fått tak i oss på grunn av feil med linjen hos ngt. Vi gikk nesten glipp av en ledig time på sykehuset på en operasjon av min sønn, som vi hadde ventet på i lang tid. Nei det vil de ikke ta noen avgjørelser på. I april avsluttet jeg abbonnementet mitt- nå er det snart august. Fremdeles er saken ikke ferdig. Jeg har vært innom hardware forum og det ligger lange sider fra folk med samme problemene hos nextgentel. Så hold dere unn folkens. Nexgentel= problemer og hodebry. Har noen andre samme opplevelsene? Endret 25. juli 2005 av froddy2 Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Bare meg eller er det snart på tide med "Den store NextgenTULL tråden..."? Lite hyggelig lesing for meg dette Froddy Stå på! Men for å være helt ærlig så blir jeg ikke overrasket av dem lenger... Men at dem kan tillate seg noe slik synes jeg er riv ruskende galt! Er selvfølgelig ikke kommet nærmere noe løsning i min sak, men jeg gir dem denne uka før jeg kontakter dem igjen med tanke på at det har vært fellesferie og jeg kanskje klarer å tak i administrasjons sekretæren som jeg i utgangspunktet skulle få snakke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå