knuthfk Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har et sett Rockford Fosgate 4" i front, drevet av spilleren. I tillegg RF 6" bak og en sub drevet av egen forsterker. Alt ca 5 år gammelt. Min høyre fronthøyttaler skurrer på enkelte frekvenser. Det er ikke lett å høre når man spiller feks en sang med mye bass i, men i enkelte rolige partier med litt lavfrekvent bass skurrer det bra godt. Dro til forhandler, vi skrudde ut høyttaleren og den virket ikke sprengt da, ikke typisk skrapelyd. Hvis man klemmer litt på den spiller den med mindre støy. Han foreslo at den var brent eller "brukt opp", men med atypiske symptomer. Ikke vet jeg, det passet bare dårlig for meg å kjøpe nytt sett nå. Skjønner ikke at spillern kan ha spilt så høyt at elementet er brent. Dette settet skal jo også tåle en del. Og rart at bare et element er gåent. Noen som har tips til hva man kan gjøre med dette? Takknemlig for hjelp Knut. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Press forsiktig på membranen. Kjenner og/eller hører du at det skurrer da så er voiccoilen brent i stykker. Mest sannsynlig fordi du ved å drive høyttalerne med spilleren har brukt en alt for strømsvak og liten forsterker noe som har ført til klipping og brente elementer. 90% av alle elementer som går heden skyldes bruk av altfor små og strømsvake forsterkere. Watt har null å si, det er evnen til å levere strøm som gjelder. Høres ut som du er moden for noe nytt desverre, men fortvil ikke, ett nytt sett behøver ikke koste allverden, ser du deg mål på å klemme inn et 5.25 sett så har du i tillegg flere valgmuligheter. Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 det skal man vel kunne høre!? skurrer de, så er de sprengt.. hvis de er sprengt, men alikevel ikke skurrer, hvorfor gjør det da noe at de er sprengt !? mener JEG Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Når jeg presser på membranen skurrer det ikke, og det er jo det jeg synes er rart. Det er fremdeles mulig å bruke dem, synes ikke den skurre/skrapelyden som av og til kommer er totalt invalidiserende. Mest irriterende egentlig siden jeg vet den er der, og nesten leter etter lyden når jeg kjenner igjen musikk hvor den typisk høres. Når jeg klemmer litt rundt om på høyttaleren demper det skrapingen noe. Vet ikke hva det skyldes.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er vel ikke no løst som sitter et sted i nærheten? På min bil så kommer det litt skurring, men det er nok forsi de ikke er de beste.. Ellers er det noen ganger da det er mye bass så er det noe som dunker, men md en gang jeg tar på døra så slutter det... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg fikk skurrelyder da kassa høyttalerne stod montert i lakk luft. Mekka ny, tett, frontplate og all skurring forsvant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå