Gå til innhold

HW-Butikk i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt nesten alt av datautstyr jeg har på tyske Atelco.. Kan anbefale dem. Hvis du i tillegg får til VAT skjema, kan jeg si at du får hw billig :)

www.atelco.de så trykker du på engelske flagget.

edit: Ta en titt her http://www2.atelco.de/7AWBeBEB5a95eZ/2/versandkosten.jsp

Priser på sending til norge..

Edit2: ser at hvis du skulle kjøpe MX18 til vanlig pris, med skatt, blir det 242.- NOK.. Det må da kunne defineres som billig.. :yes:

Til sammenligning, komplett tar 395,- for samme musa..

Edit3: Ser seff at det er mx10, men prisene blir fortsatt det samme.

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
vedder på at jeg kan få komponenter til halve prisen i usa eller england!

Lykke til! Finn en hvilken som helst webshop i England. Trekk fra engelsk VAT og legg på norsk moms så kan jeg nesten banne på at forskjellen er under 10% på ting under 5k og under 5% på ting rundt 10k. I England gjelder heller ikke kjøpsloven vi har i Norge, ting som angrefrist og utvidet garanti finnes ikke der.

I USA kan ting virke billig fordi mva (taxes) ikke legges på fra butikkens side hvis varen skal sendes til en annen stat, hvis du alikevel finner noen steder hvor taxes allerede er i prisen så er dette uansett kun ~7,5% i de fleste stater. Frakt fra USA er ofte noe dyrere enn fra England. Hvis du er ute etter "gode" tilbud, så bør du heller sjekke ebay o.l. Nesten nye varer selges veldig billig og du får lett en privatperson til å skrive ned verdien på pakken (så du betaler mindre mva eller slipper det helt)

Lenke til kommentar

sammenlignet litt priser(Komplett og Atleco)

Jeg så etter:

Skjermkort: PowerColor Radeon X700PRO 256MB GDDR3 PCI-Express

HK: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

Dette fant jeg på begge sidene.

På Komplett ble dette kostende ca 4700,- uten frakt.

På Atleco ble dette kostende ca 4000,- uten frakt.

Hvor mye er det i frakt, moms osv?

Btw..! Passer dette sammen med et minne jeg har(512MB) + et jeg kjøper(1024MB), det jeg har er DDR-DIMM PC2700. Funker dette da med DDR-DIMM PC 3200?

Lenke til kommentar
sammenlignet litt priser(Komplett og Atleco)

Jeg så etter:

Skjermkort: PowerColor Radeon X700PRO 256MB GDDR3 PCI-Express

HK: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

Dette fant jeg på begge sidene.

På Komplett ble dette kostende ca 4700,- uten frakt.

På Atleco ble dette kostende ca 4000,- uten frakt.

Hvor mye er det i frakt, moms osv?

Moms er 25% i Norge og 17(?)% i Tyskland. Med frakt ender du opp på ca. det samme.

Grunnen til at du ikke vil finne noen ting du klarer å spare mye penger på er veldig enkelt; hvis det hadde vært slik så ville sinnsykt mye folk startet små private bedrifter som drev med import av dette å solgte i Norge. Hvis du tenker over det så er det akkurat dette som gjøre av Komplett og andre webshopper og siden konkuransen er såpass hard så driver alle butikkene med veldig små marginer når det inn- og utpris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...