Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil iPod (ikke shuffle) kunne sortere filene etter mappehierakiet slik at jeg bare drag'n dropper flere mapper med et album i hver og så vil spilleren vise mappene som "normale" spillere?

Du kan ''dragge og droppe'' fra ipoden som sagt. Det eneste problemet (og det mest irriterende) er at filene ikke ligger hierarkisk, som kan gjøre det til en tung jobb å finne de filene du vil ha... Filnavnene stemmer med sangen, men de ligger ikke sortert etter album, artist etc etc.

Men man har da løsninger på slike ting. For eksempel kan man bruke diverse desktop search programmer om man vil. Bruker du itunes er det bare å dra alle sangene fra ipoden inn i itunes. Er du bare interessert i noen av sangene på ipoden kan litt kreativ bruk av itunes gjøre at du får et fornuftig mappehierarki kopiert inn på maskinen din, og så kan du plukke de sangene du vil ha.

Er enig i at det er tungvint, men umulig? Nah..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil iPod (ikke shuffle) kunne sortere filene etter mappehierakiet slik at jeg bare drag'n dropper flere mapper med et album i hver og så vil spilleren vise mappene som "normale" spillere?

iPoden vil aldri vise mappene som "normale" spillere, hvis du da mener at den bygger opp menyene etter mappestrukturen. For å gjøre det der, kan du bruke anapod explorer som jeg linket til, eller så er det da ikke så vanskelig å bruke iTunes eller ml_ipod for Winamp?

Lenke til kommentar

Utifra bildene så det ut som snoren til å ha rundt halsen ikke er festet i selve spilleren, men i dekselet som er over USB-kontakten. Det ser jeg på som en stor uting siden den da blir mye lettere å miste. En forbipasserende tyv kan også bare nappe med seg spilleren, og du står igjen med dekselet over UBS-kontakten.

Lenke til kommentar

Ja, den er festet til USB porten. Men USB porten har hull i seg, som to kuler på dekselet låser seg inn i. Du skal derfor være ganske god om du klarer å miste den når du går rundt med den. Apple tenker på slike detaljer, i motsetning til andre produsenter. Har selv noen minnebrikker her hjemme hvor hettene faller lett av og blir borte.

Lenke til kommentar
Ja, den er festet til USB porten. Men USB porten har hull i seg, som to kuler på dekselet låser seg inn i. Du skal derfor være ganske god om du klarer å miste den når du går rundt med den. Apple tenker på slike detaljer, i motsetning til andre produsenter. Har selv noen minnebrikker her hjemme hvor hettene faller lett av og blir borte.

Den sitter ikke så godt da Enig at man ikke mister den lett, men lettå bli frastjålet.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at iPodene ikke lar deg dra filer over, i motsetning til andre spillere, er vel at det legges så stor vekt på id3 tagene for at det går fint å bla igjennom etter album/artist/navn/komponist osv på iPoden. Dette er jo mye bedre enn å måtte lage sin egen mappestruktur, som man må på andre spillere. Man får vel ikke lagd smarte spillelister heller?

Min iriver har begge delene :) MEGET fornøyd med den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vurderer å kjøpe denne spilleren, får den ny for kr 500,- (1GB).

Noe jeg syntes er en svært god pris, en stk. pga. spesielt tilbud

Bortsett fra mangelen på display er vel dete et godt produkt. Regner med den har en lyddel som er i den bedre klassen.

Den blir nok litt brukt som en USB lagringsenhet for flytting av div filer også, det skal vel ikke være noe problem???

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg vurderer å kjøpe denne spilleren, får den ny for kr 500,- (1GB).

Noe jeg syntes er en svært god pris, en stk. pga. spesielt tilbud

Bortsett fra mangelen på display er vel dete et godt produkt. Regner med den har en lyddel som er i den bedre klassen.

Den blir nok litt brukt som en USB lagringsenhet for flytting av div filer også, det skal vel ikke være noe problem?

4733602[/snapback]

Den funker fint som USB lagringsenhet. I iTunes finner du et valg der du kan velge hvor mye plass som skal reserveres til Musikk/filer. Ingenting å si på det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...