macaune23 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Hei Har planer om å kjøpe meg kamera. Har sett litt på Canon Ixus 50 er dette greit ? eller finns det bedre til 3000kr ? Har ikke mange krav, men det må ha bra reaksjonstid. Gode batterier er viktig, da det brukes mest om vinteren i 10- . Kameraet skal for det meste bli brukt til "action" bilder i forbindelse med snøscooter kjøring. Andreas Endret 13. juli 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
parob Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hadde samme krav som deg til reaksjonstid og batterikapasitet. Endte opp med et Ricoh Caplio R2 (se test her på akam.no), som er overlegen de fleste andre kamera på disse punktene. Koster litt i overkant av 3.000,-. Kjempefornøyd etter de første par hundre bildene, men nå er kameraet inne til reperasjon. Har dukket opp noe filament/støv inne i linsen, men jeg regner med at det bare er kameraet mitt og ikke er en gjenganger. Hadde kjøpt det samme kameraet igjen om jeg skulle valgt en gang til. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Så rimelig greit ut da. Men likte ikke at det var AA baterier på det. skal vente en stund i tilfelle det kommer opp noen bedre forslag. Lenke til kommentar
parob Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det følger med et oppladbart batteri og egen lader. Du har derimot _muligheten_ for å bruke to vanlige AA batteri istedet for batteripakken hvis du vil. Et stort pluss synes nå jeg. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det følger med et oppladbart batteri og egen lader. Du har derimot _muligheten_ for å bruke to vanlige AA batteri istedet for batteripakken hvis du vil. Et stort pluss synes nå jeg. Det var jeg ikke klar over. Nå fikk jeg et helt annet syn på det kameraet, veldig smart å kunne bruke AA batterier i tillegg. Vist man feks skal på fjelltur og ikke har mulighet til å lade batteriene Edit: Har lest testen nå, virker som et meget bra kamera. MEN video funksjonen er for dårlig. Skal brukes endel til å filme. Ser ut som jeg må vente noen måneder slik at jeg får samme funksjoner som dette kameraet + bedre video funksjon. Endret 14. juli 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Videofunksjon på stillbildekamera er bare tull uansett i mine øyne. Kort lagringstid på dyre minnekort, og bildekvalitet som uansett ikke kan måle seg med vanlig DV kamera. Vanlig DV kvalitet er 13GB pr. time (og koster 50-100 kr. pr. time). Vanlig størrelse på SD minnekort er 512MB eller 1 GB (kostnaden pr. time blir skyhøy i forhold). Videoen blir altså kraftig komprimert og du får uansett ikke plass til mye på et minnekort. Skal du filme noe annet enn ren dokumentasjon, er det ingen vei utenom eget videokamera. Ettersom det skal "brukes en del til å filme" så må du regne med noen tusenlapper i minnekort. Da kan du like gjerne investere i et videokamera til noen tusenlapper og samtidig få lagringsmedia som koster en brøkdel i forhold, og bildekvalitet som er ti ganger bedre. Ricoh Caplio R2 er et utmerket kamera, og at det har dårlig videofunksjon hadde jeg ikke lagt noe vekt på. Men det er nå meg da... Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Skal ikke brukes til noe form for dokumentar film eller lignende. Er ikke så opptatt av kvalitet at jeg kjøper dv kam. Filmingen det er snakk om er kun små klipp på 20-40sek, for så å redigere på pc. Men det har nok bedre kvalitet på filmen enn mitt nåverende kamera, som er gammelt Hp photosmart 435 Endret 14. juli 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå