Dahl Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har over lang tid ergret meg over at brukere poster småproblemer i "PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor". Sakset fra kilograms annonsering i kategorien: QUOTE Om du har noen som helst anelse om hva som er i veien med PCen din, f.eks. at du ikke får tilgang til DVDer som du setter i maskinen, så har tråden din absolutt ingenting i denne kategorien å gjøre. Med andre ord, tråder som omhandler småproblemer skal ikke postes i denne kategorien. Allikevel gjør mange det, og jeg tror at det er på grunn av mangel på en egen helpdesk-kategori. Ja, vi har kategorier for det meste, men vi har ikke en kategori som "Jeg har et problem med PCen min, og jeg aner ikke hvorfor" eller lignende. Hva med å opprette en slik kategori under "Hardware", med en lenke til den under "Programvare"? Hva synes dere? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er litt uenig....tror kategoriene som er nå dekker det aller meste. Kan du gi et eksempel der man ikke kan plassere spørsmålet i en av forumets kategorier? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Et par eksempler: feilmelding: Ugyldig stasjonsangivelse Prossesoren har problemer? Kommer ikke inn på CS-Source etter innst. av BF2 pc'en vil ikke slå seg av Kan lett finne mange flere, dette var bare noen jeg fant raskt. Ja, mange av disse postene er det åpenbart for oss at det finnes en egnet kategori, men for brukere som ikke er så kjent med forumet kan det være vanskelig å finne frem til den riktige kategorien. I tillegg er det ikke alle som har så mye kunnskaper om datamaskiner at de skjønner hvor problemet ligger, uansett hvor åpenbart det måtte være for oss. Hvis det nå blir opprettet en egen helpdeks-kategori, så tror jeg at vi vil slippe problemet med så enormt mange feilposter under forumkategorien "PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor". Edit: La til liste og endret skrivefeil. Endret 13. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Tja, hadde kanskje vært greit med en "Har en feil på PC'en men vet ikke hvor det hører hjemme" tråd. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Ingen andre som har synspunkter på denne saken? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Forstår ikke helt hva du mener her. Sier du at du vil ha en kategori der alle "jeg trenger hjelp"-poster skal postes? Hva vil da bli poenget med de andre forumkategoriene der 90% av trafikken er slike poster? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) QUOTE (Gimper @ 15/07/2005 : 17:08) Forstår ikke helt hva du mener her. Sier du at du vil ha en kategori der alle "jeg trenger hjelp"-poster skal postes? Hva vil da bli poenget med de andre forumkategoriene der 90% av trafikken er slike poster? Les hele tråden, spesielt denne posten, og du vil forstå. Endret 16. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 QUOTE (@kd @ 16/07/2005 : 18:28) Les hele tråden, spesielt denne posten, og du vil forstå. Kanskje jeg er dum, men jeg forstår fremdeles ikke poenget. Den første posten skulle vel blitt flyttet til forumet "Windows" og det skulle vel kanskje den andre óg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 En grei mulighet er jo at dere rett og slett tar og rapporterer de trådene som dere mener ikke hører hjemme der, så tar vi å flytter på trådene til rett forum. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 QUOTE (Ueland @ 17/07/2005 : 02:54) En grei mulighet er jo at dere rett og slett tar og rapporterer de trådene som dere mener ikke hører hjemme der, så tar vi å flytter på trådene til rett forum. Det gjør jeg ofte. Allikevel tror jeg at forumet vil være tjent med en ny kategori som jeg foreslo, ettersom moderatorene da vil få mindre "jobb". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg