krister461 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hallais. Svigers skal altså ha seg et videokamera og jeg har fått i oppgave å utrede litt alternativer. Dessverre så kan jeg ingenting om videokameraer, så jeg tenkte å be om noen tips her. Jeg tror 10k er en absolutt makspris, men gjerne en del lavere. På el-kjøp fant vi SONY DCRHC42 og SONY DCRHC90 der sistnevnte falt best i smak, men er det noen innvendinger mot disse? Eventuelt andre kameraer som bør vurderes? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Hmm...ingen svar nei... har noen noe å si om de forskjellige kameratypene da? DV vs. DVD vs. HDD? alle svar hjelper på! (vil jeg tro) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hmm...ingen svar nei... har noen noe å si om de forskjellige kameratypene da? DV vs. DVD vs. HDD? alle svar hjelper på! (vil jeg tro) Sjå denne tråden: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=438187 Trur dei kamera har vore diskutert ein del her på forumet, prøv å søk. Endret 15. juli 2005 av incanus Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Takker for svar så langt. bare et spørsmål: forskjellen mellom de to kameraene i første post har en hovedforskjell: det dyreste har 3 mp, mens det billigste har 1mp. Men, betyr det at det er vesentlig forskjell i detaljene når man filmer, eller stemmer min mistanke om at disse tallene bare gjelder når man tar stillbilder? el-kjøp hadde vistnok sagt at 1mp blir for lite om man skal ha det på widescreen, noe jeg synes høres helt idiotisk ut. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Takker for svar så langt. bare et spørsmål: forskjellen mellom de to kameraene i første post har en hovedforskjell: det dyreste har 3 mp, mens det billigste har 1mp. Men, betyr det at det er vesentlig forskjell i detaljene når man filmer, eller stemmer min mistanke om at disse tallene bare gjelder når man tar stillbilder? el-kjøp hadde vistnok sagt at 1mp blir for lite om man skal ha det på widescreen, noe jeg synes høres helt idiotisk ut. Sonystyle.com om DCR-HC42: 1/5.5" Advanced HAD™ CCD imager with 1 Megapixel still image capabilities. Sonystyle.com om DCR-HC90: 1/3" Advanced HAD™ CCD imager with 3.3 Megapixel still image capabilities. Du har nok rett i din mistanke. HC90 har då ei større biletbrikka (CCD), noko som eg trur vil slå positivt ut på biletkvaliteten. Det står riktignok og Video Actual (oppløysning): 1000K pixels (HC42) og 2050K Pixels (HC90), men eg veit ikkje kor mykje det har å seie. DV er 414K pixels uansett (720*576). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå