Gå til innhold

Nytt videokamera til svigers...SONY DCRHC90?

Anbefalte innlegg

Hallais.

Svigers skal altså ha seg et videokamera og jeg har fått i oppgave å utrede litt alternativer. Dessverre så kan jeg ingenting om videokameraer, så jeg tenkte å be om noen tips her.

Jeg tror 10k er en absolutt makspris, men gjerne en del lavere. På el-kjøp fant vi SONY DCRHC42 og SONY DCRHC90 der sistnevnte falt best i smak, men er det noen innvendinger mot disse? Eventuelt andre kameraer som bør vurderes?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar så langt.

bare et spørsmål: forskjellen mellom de to kameraene i første post har en hovedforskjell: det dyreste har 3 mp, mens det billigste har 1mp. Men, betyr det at det er vesentlig forskjell i detaljene når man filmer, eller stemmer min mistanke om at disse tallene bare gjelder når man tar stillbilder?

el-kjøp hadde vistnok sagt at 1mp blir for lite om man skal ha det på widescreen, noe jeg synes høres helt idiotisk ut. ;)

Lenke til kommentar
Takker for svar så langt.

bare et spørsmål: forskjellen mellom de to kameraene i første post har en hovedforskjell: det dyreste har 3 mp, mens det billigste har 1mp. Men, betyr det at det er vesentlig forskjell i detaljene når man filmer, eller stemmer min mistanke om at disse tallene bare gjelder når man tar stillbilder?

el-kjøp hadde vistnok sagt at 1mp blir for lite om man skal ha det på widescreen, noe jeg synes høres helt idiotisk ut. ;)

Sonystyle.com om DCR-HC42:

1/5.5" Advanced HAD™ CCD imager with 1 Megapixel still image capabilities.

Sonystyle.com om DCR-HC90:

1/3" Advanced HAD™ CCD imager with 3.3 Megapixel still image capabilities.

Du har nok rett i din mistanke. HC90 har då ei større biletbrikka (CCD), noko som eg trur vil slå positivt ut på biletkvaliteten.

Det står riktignok og Video Actual (oppløysning): 1000K pixels (HC42) og 2050K Pixels (HC90), men eg veit ikkje kor mykje det har å seie. DV er 414K pixels uansett (720*576).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...