Gå til innhold

Under 18, kan jeg videreføre kontant til privat+?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny mobiltelefon, og har funnet en subsidiert en med Telenor Privat+ abonnement. Kan jeg som er under 18 videreføre mitt gamle Djuice Ringkontant til Privat+ uten å ha med en myndig person?

Og en ting til: jeg har ca 700,- igjen å ringe for med Ringkontant. Hva skjer med disse pengene om jeg viderefører til Privat+?

EDIT: Forsvinner garantien ved debranding, altså fjerning av entry?

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha med en person over 18 år som må stå som juridisk ansvarlig for abonnementet. Du kan stå som bruker (altså katalogoppføring f.eks.)

'

Ikke noe problem å overføre fra din RingKontant-konto. Bare oppgi dette hos forhandler så fikser de det! Enten penger ut på konto/giro eller som et fratrekk på fakturaen.

Og på siste spørsmål, ja. Garantien ryker ved slike inngrep. (iallefall gjør de normalt det...)

Lenke til kommentar
Du må ha med en person over 18 år som må stå som juridisk ansvarlig for abonnementet. Du kan stå som bruker (altså katalogoppføring f.eks.)

Da blir det litt vrient. Mine foreldre kommer ikke hjem før i august, så da må det vel bli et annet familiemedlem over 18. Går det bra? Jeg vel bare endre det senere vil jeg tro...

Ikke noe problem å overføre fra din RingKontant-konto. Bare oppgi dette hos forhandler så fikser de det! Enten penger ut på konto/giro eller som et fratrekk på fakturaen.

Flotters

Og på siste spørsmål, ja. Garantien ryker ved slike inngrep. (iallefall gjør de normalt det...)

Den er litt kjip. Entry er da veldig irriterende. Hva om jeg får et autorisert serviceverksted til å gjøre det for meg?

Endret av PT
Lenke til kommentar

Ok, da er det bare til å overtale noen i familien. Bør gå greit siden det tross alt ikke er for mer enn maks en måned.

EDIT: Er det omfattende å få endret hvem som står som juridisk ansvarlig senere?

Endret av PT
Lenke til kommentar

Sist jeg snakket med Telenor sa de kun at det gikk an å få fratrekk på faktura, ikke å få pengene igjen. Og husk at hvis du har brukt et tilbud, f eks betale 500 og ringe for 1000 så får du ikke igjen de 500 ekstra du fikk i ringetid.

Hvis ditt djuice kontant av en eller annen grunn står på en av dine foreldre som eier så får du ikke endret det med noen andre enn den det står på. Hvis det står på deg går det fint med en annen voksen.

PS (pirk): Er ikke noe som heter Djuice Ringkontant. "Djuice kontant" og "RingKontant" er to forskjellige "abbonement" hos telenor.

Lenke til kommentar

I følge unlockshop blir ikke garantien påvirket med mindre feilen oppstår som en direkte følge av inngrepet utført av dem. Gjelder i hvert fall for opplåsing.

Lenke til kommentar
Ok, da er det bare til å overtale noen i familien. Bør gå greit siden det tross alt ikke er for mer enn maks en måned.

EDIT: Er det omfattende å få endret hvem som står som juridisk ansvarlig senere?

Enkelte operatører tar vel en 100lapp elle 2 i gebyr for å endre juridisk eier ;)?

Lenke til kommentar
Enkelte operatører tar vel en 100lapp elle 2 i gebyr for å endre juridisk eier ;)?

Ikke Telenor i hvert fall. Da må det være en forhandler som tar seg betalt for å gjøre det for deg. De kan jo ta seg betalt hvis de vil. Godt betalt det uansett, for endringen av eier tar ca 30 sekunder å utføre (inkludert printe ut kontrakt og få kundene til å underskrive)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...