Gå til innhold

Dell 2405FPW for gaming?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har sittet på en 19" CRT i mange år nå, men føler behovet for å ta

spranget over i dette årtusen... ;)

Har PC som sparker bra, både på minne, skjermkort og prosessor,

men trenger litt feedback på om denne 24" skjermen fungerer bra

med gaming, og om den er veldig fuzzy når man ikke kjører i native

oppløsning?

Spiller WoW, HL2 + mye strategi og eldre ting.

Noen som har noen innspill og erfaringer med denne, eller andre anbefalinger?

Takker og bukker!

mvh

Spillnisse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg skal kjøpe meg nettop denne. Denm har fått vanvittig gode reviews av diverse sider, og er samtidig billig i forhold til størrelse. Det finnes noen andre skjermer som er veldig mye i samme klassen som fekx. HP L2335 23".

For spill så finner du neppe bedre i denne størrelsen, selv om det sikkert finnes "bedre" skjermer i 19" non-widescreen i forhold til responstid.

Lord Oven her på forumet anskaffet seg nettop en HP L2335. Dell skjermen skal være veldig lik i ytelse. Kanskje du bør sende ham en PM =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Har skjermen selv. FLott til å spille WoW i, får en stor flate til å legge masse chat winduer, mods og alle hot barene på :)

HL2 i WS er også mye bedre enn 4:3 formatet på min gamle 20" lcd, ble mye mere kino opplevelse å stige ut fra t-banen inn til city 17 helt i starten av spillet :)

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Har og har hatt flere Dellskjermer. Er det noe det firma skal har cred. for så er det avtalene de har med skjermprodusenter. Maken til kvalitet for en billig penge har ikke jeg funnet noe annet sted.

Sitter nå med 2001FP og den er en dråm å spille BF2 på. Har ikke prøvd 2405FPW, men det er lenge siden jeg har blitt skuffet over kvaliteten på en Dellskjerm i forhold til hva man må batale for det samme fra andre produsenter.

Lenke til kommentar

Har hatt denne HP L2335 rett i underkant av 2 ukers tid nå og brukt "endel" timer i døgnet forann denne skjermen i jobb og underholdningsøyemed.

Kommer tilbake litt seinere med en noe grundigere "review" av skjermen , men vil tørre å påstå at dette er en av de beste lcd skjermene jeg har hatt klørne i sett utifra størrelse kontra hva man får igjen visuelt.

Har brukt nok timer i BF2, HL2, WoW, EQ2, GTA3 SA, osv i max resolution 1920x1200 (bruker et ati X850XT-PE 256mb kort) og har kun positive ting å si sålangt om denne skjermen og bildekvaliteten.

Med nevnte spill har jeg ikke merket noe til ghosting eller andre problemer, null pixelfeil på skjermen og friske fine farger. Responstid er oppgitt til 12-16ms men hvordan de måler det vet jeg ikke, tidligere utgaver av denne skjermen har ligget på 25ms btw.

Før jeg kjøpte skjermen var det to ting som delvis bekymret meg, ene var om skjermen hadde ghosting (stor flate osv burde være lett å se) og om skjermkortet taklet å spille alle spill i 1920x120. Heldigvis var det ingen grunn til bekymring på noen av områdene, jeg har strebet endel for å fremprovosere "ghosting" men eneste jeg oppnår er å bli lettere småsvimmel av å se bildet snurre fortere enn hjernen får med seg ;-)

Skjermen har jo PiP funksjon (bilde i bilde) og nok innganger til å dekke de fleste behov, dette har jeg utnyttet ved å koble min Tvix media boks rett på svhs inngangen og veksler til den inngangen når jeg føler for å se på en dvd film. På vga inngangen har jeg en laptop tilkoblet etter behov.

Av nevnte spill så står de alle på maks settings (bruker ikke fsaa vel å merke, null behov) og alle oppfører seg fint. Har fordelen av å se folk utrolig mye lettere i BF2 nå, som en kompis med 19" crt sa "du ser jo f... meg snipern på 3x avstanden jeg ser, pga skarpheten på lcd'n). Det var hans ord men egen erfaring er vel at jeg ser tinga i allefall 2x så bra, også 2x så bra som på min Samsung 193T LCD.

Kommer tilbake med en mere seriøs review i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
B-QL: Det hadde vært kjempefint om du kunne lage en liten anmeldelse av denne skjermen.

Vurderer sterkt å kjøpe denne skjermen selv.

Har ikke tid eller særlig lyst på å skrive noen anmeldelser :dontgetit:

Men her er reviewet som gjorde at jeg kjøpte min: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1764463,00.asp

Dessuten har Cornel startet en Dell 2405FPW tråd her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=394243&hl= , der hans post #2 har en link der han har lagt ut noen bilder bla.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Dell 2405fpw og må si den er veldig bra. Er skarp på tekst , kan surfe lenge uten å få vondt i øynene. Spiller for det meste Wow , rpgs og strategi. Kontrasten på skjermen er bra, svart er svart og bra med detaljer i mørke områder. Testet Doom 3 og så det var mer detaljer enn det var på Sony 520 Trinitron skjermen jeg brukte før.

Det er noe lagging på skjermen. Etterslep på Wow hvis jeg snur meg veldig fort. Blir en hvit rand rund characterene og noe utydelige textures, men absolutt til å leve med. Detaljene i wow er ekstremt bra. Testet også Counterstrike Source og BF2. Det gikk bra her også , hvit rand på rundt 1mm eller 2 rundt characters når jeg snur meg fort, men absolutt spillbart.

Så jeg kan absolutt anbefale skjermen , den er helt konge. Etter det jeg skjønner bruker skjermen overdrive teknologi for å redusere lagging, så det er nok mindre lag på denne skjermen enn på andre lcd skjermer av samme type. I tillegg får du en usb hub og kortleser til kamera innebygd og du kan bruke andre video inputer samtidig og ha f. eks. tv oppe i hjørnet av skjermen mens du surfer.

Til spilling i native mode bør du ha kjapp maskin . selv har jeg en AMD 3500+ , 1gb minne og Ati X800xt PE.

khelben

Endret av khelben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...