Gå til innhold

Angrerett - Bredbånd


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om dette er riktige forumet å spørre. Men jeg prøver.

Jeg bestilte linje fra Bluecom 12.06.05. Har ikke fått angrerettskjema fra Bluecom, verken på ordrebekreftelse eller senere, sannsynligvis kommer det med modemet når det kommer.

 

Gjelder angreretten fra dagen jeg mottar skjemaet? Eller fra ordredatoen evt. leveringsdato. Og hva må jeg selv regne med å legge ut om jeg benytter meg av angrerettskjemaet?

Grunnen er at UPC har kommet med tilbud om dobbel linje av det bluecom leverer til nogenlunde samme pris. Ønsker selvfølgelig å benytte meg av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde angrerett ikke gjalt ved kjøp av tjenester. Tar jeg helt feil?

Tja... Helt feil er ganske rett ;)

 

Virkeområde

 

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere

 

 

Virker ganske klart at det gjelder fra den dagen du får angrerettskjemaet

 

Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

      Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...