austor Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er ikke sikker på om dette er riktige forumet å spørre. Men jeg prøver. Jeg bestilte linje fra Bluecom 12.06.05. Har ikke fått angrerettskjema fra Bluecom, verken på ordrebekreftelse eller senere, sannsynligvis kommer det med modemet når det kommer. Gjelder angreretten fra dagen jeg mottar skjemaet? Eller fra ordredatoen evt. leveringsdato. Og hva må jeg selv regne med å legge ut om jeg benytter meg av angrerettskjemaet? Grunnen er at UPC har kommet med tilbud om dobbel linje av det bluecom leverer til nogenlunde samme pris. Ønsker selvfølgelig å benytte meg av det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Fra den dagen du er oppe og går vil jeg tro. Du må jo kunne prøve produktet før du bestemmer deg, mulig du må punge ut med installasjon da dette er utenom. Lenke til kommentar
breathe Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg trodde angrerett ikke gjalt ved kjøp av tjenester. Tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg trodde angrerett ikke gjalt ved kjøp av tjenester. Tar jeg helt feil? Tja... Helt feil er ganske rett Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere Virker ganske klart at det gjelder fra den dagen du får angrerettskjemaet Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå