Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast IP hos Telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ka skal du med fast ip?

1. den bytter bare et par ganger i året uasnett

2. du kan sette tjenerester som "no-ip.com" på den slik at du har en "fast ip" hele tiden.

og da kan du kjøre server og alt sånt

sjekk www.no-ip.com det er gratis

Lenke til kommentar
ka skal du med fast ip?

2. du kan sette tjenerester som "no-ip.com" på den slik at du har en "fast ip" hele tiden.

1. Hos telenor byttes ip`en hver gang du kobler ned med pppoe. Selv om du har router kan så bytter du jo ip hver gang strømmen til routeren blir borte, routeren blir restartet eller små brudd på forbindelsen.

2. Tjenester som no-ip.com er ikke noe seriøst alternativ til fast ip.

Lenke til kommentar
ka skal du med fast ip?

1. Hos telenor byttes ip`en hver gang du kobler ned med pppoe. Selv om du har router kan så bytter du jo ip hver gang strømmen til routeren blir borte, routeren blir restartet eller små brudd på forbindelsen.

1. Hos meg må tilkoblingen være nede i lenger tid (mer enn 10 minutter) for at jeg skal få ny ip.

2. Det kommer helt an på hva du skal bruke den faste ip'n til. Det eneste jeg kan komme på i farten man ikke får gjort er reverse.

Lenke til kommentar
ka skal du med fast ip?

1. Hos meg må tilkoblingen være nede i lenger tid (mer enn 10 minutter) for at jeg skal få ny ip.

2. Det kommer helt an på hva du skal bruke den faste ip'n til. Det eneste jeg kan komme på i farten man ikke får gjort er reverse.

Nede i 10 min før du får ny ip ? Høres ut som du har hatt flaks og fått samme ip'en på nytt. Om jeg booter routeren min og har nedetid på kanskje 60sek får jeg ny ip fra telenor.

DynDNS og no.ip er som tidligere nevnt er ikke alternativer til fast IP. Driver man en sjappe og har applikasjoner som kun støtter konfigurering med IP-adresse hjelper det lite at man har et oppdatert dns alias. Alt til sitt bruk.

coz

Lenke til kommentar

Nede i 10 min før du får ny ip ? Høres ut som du har hatt flaks og fått samme ip'en på nytt. Om jeg booter routeren min og har nedetid på kanskje 60sek får jeg ny ip fra telenor.

DynDNS og no.ip er som tidligere nevnt er ikke alternativer til fast IP. Driver man en sjappe og har applikasjoner som kun støtter konfigurering med IP-adresse hjelper det lite at man har et oppdatert dns alias. Alt til sitt bruk.

coz

Driver man sjappe så kjøper man ikke privatabbo.

Fra gammelt av (isdn-tider) måtte man være disconnected i 30 minutter for å få ny ip. Vet ikke om det fortsatt er det samme nå, men jeg kan hvertfall nappe strøm og styre og herje å få igjen samme ip minimum 10 minutter senere. (tar da forbehold om endringer som har skjedd siste 3 månedene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...