Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kapaks - trenger hjelp til tolkning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått ny (analog) linje lagt inn huset (har en analog fra før i hovedhuset). Når jeg gjør oppslag i kapaks får jeg veldig begrenset informasjon.

Resultat av validering:

(25) Det angitte produktet kan ikke bestilles fordi det er restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen. Grunn: ADSL kan ikke bestilles fordi det eksisterer restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen.

Noen som har peil hva det betyr rent teknisk eller har vært borti lignende melding??

På den andre linja får jeg følgende i kapaks:

(30) Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt. Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen, men linjetekniske forhold kan forhindre produktleveranse. (Info: Denne linja har jeg tidligere fått vite at den ligger på en digital 2-kanal...) Grunn: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen, men det er usikkert om produktet kan leveres ettersom det er avdekket linjetekniske forhold, eller elektronikk på linjen.

Merknader: Det er utstyr på linjen som om mulig må fjernes før produktet kan leveres.

Linjen har produktet analog telefoni Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

KAPAKS Info i failover modus: Dette svaret er basert på off-line data som er 24 timer gamle. Det kan være avvik fra ajourførte data hos Telenor.

Linje (B) - den nye - er det trukket ny kabel til (fra tilkoblingsboksen som sitter på husveggen i "hovedhuset".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om det sitter en digital 2 kanal på linja..du deler mest sannsynligvis linje med hovedhuset(eller en nabo)...det det betyr er at Telenor må sende ut en montør for å kople om linja..som igjen betyr at du meget mulig må betale for denne linjeutbedringen for å få adsl.(ca 1000 kroner),vet det høres urettferdig ut,men det er sånn det er.Ikke noe automatikk i at du kan få adsl selvom du har en analog linje...da må du i tilfelle bestille isdn.

Lenke til kommentar

Og da er det ikke vel ikke digital 2-kanal?

Slik jeg har forstått det kan ISDN ikke leveres på digital 2-kanal...

Kan det være sånn at TN har lagt noen slags begrensning for å sikre seg at de slipper å grave mer på en stund da bredbånd tar en ren kobberlinje? ;)

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Selv om det ene trådparet sitter på digital 2kanal, så trenger ikke andre paret å gjøre det.

Digital 2kanal er en linjemultiplexer som settes på et kobberpar når det ikke er nok ledige fysiske kobberpar i forhold til antall abonnenter i et gitt område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...