Budull Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei, Jeg har en Motorola E398. Den har nå vandret heden. Dvs. etter at den i går begynte å småfuske veldig, (ringte ikke, restarta seg, så plutselig kom alle de ubesvarte anropene opp osv.) Har den nå tatt helt kvelden. Den var nesten fulladet i går ettermiddag, men før kvelden kom var den helt tom, og nektet å skru seg på. Nå står det bare "kan ikke lade" hvis jeg putter i en ladekabel. Det er ingen tvil om at mobilen er totalskadet. Spørsmålet er bare : Skal jeg traske ned på elkjøp og reklamere, eller skal jeg ringe forsikringsselskapet. Jeg er nemlig redd for at det var et fall i bakken som fikk den til å bli slik, og da er det kjedelig å betale 500kr for at de skal sjekke den ut som "feilbehandlet av kunde". Hva mener dere eminente forumfolk? Skal jeg bare ringe forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har du forsikring gjennom Elkjøp? I så fall skal jo den dekke uhell som at du mistet den i bakken. Hvis du ikke har det må du nok betale selv om du leverer den inn, støt- og fuktskader dekkes ikke av garantien. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har netcom totalforsikring...men jeg er usikker på hva den dekker. "Plutselig ytre årsak"? Jeg har hørt om folk som har fått problemer når de har ødelagt telefonen selv ved et slikt uhell...at det ikke er en "ytre årsak". Er det noen her som har noen erfaring med netcoms totalforsikring? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg er nemlig redd for at det var et fall i bakken som fikk den til å bli slik.... Utdrag av vilkårene: "Selskapets ansvar kan nedsettes eller bortfalle helt ved tap eller skade som skyldes: - at sikrede ikke har gjort det som med rimelighet kan forventes for å avverge eller begrense skaden/tapet jfr. FAL §4-10" Da skulle det vel være i orden hvis du ikke har mistet telefonen med vilje, satt litt på spissen. Det er dessverredet er mange som prøver å svindle til seg ny telefon på denne måten, og derfor må du ha en klar og tydelig forklaring på hvor og hvordan skaden hendte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå