SilentNET Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor dere i det hele tatt nevner Porsche når vedkommende spør etter en bil til under 120 000,- Dessuten, en bil med 200 hk som førstebil. Hvordan blir den forsikringen seende ut? Bakhjulstrekk 200 hk og en fersk sjåfør. Ser for meg en flott vinter. En Celica vil kanskje være et bra valg. Her har du bra prisnivå. Du får en 94-99 Celica for under 100 000,- eller like over hvis den er litt nyere (98-99). Bilen har 116 hk i standardutgaven, og leveres utelukket med FWD. Bilen er enklere å kjøre, og kommer seg godt fram om vinteren. Forsikringen blir til å leve med, og siden det er en Toyota kommer det mest sannsynlig til å være lite behov for reparasjoner (sålenge du ikke kjøper en som har vært lekt med og ikke fulgt servicer etc, men det gjelder jo alle biler). Du nevner 150+ hk som et krav, men det lar seg neppe forene med en fornuftig forsikringspremie. Hvis du i tillegg skal ha lån på bilen kreves det full kasko, noe som utelukker en ren ansvarsforsikring (for å slippe billigere unna). Det er ikke noe problem å låne penger i banken med sikkerhet i en bil på over 10 år. Men om du kommer inn i banken med buksa ned på knærne og oppfører deg som en tulling så vil du nok ikke få lån. Jeg gikk til min lokale bank for å opprette et billån på 250 000,- på en 14 år gammel "sportsbil" (91' Nissan 300ZX Z32, 3 liter rekkesekser med twin turbo og ca 300 hk). Jeg fikk faktisk lån i banken, men bestemte meg for å ikke kjøpe bilen da den ikke var i noe bra stand. Banken skulle forresten ha nærmere 40 000,- i året bare i forsikring på bilen (jeg fikk et bedre tilbud hos Gjensidige, hvor jeg er kunde nå. 20 000,- for full kasko). Det er ikke umulig å være ung, og kjøpe "sportsbil", men du må stort sett velge utseende, eller ytelse. Skal du ha begge deler i ung alder, billån og forsikring, så kan det bli veldig dyrt. Du kan kjøpe et gammelt "vrak" som har god ytelse (150+ hk) og som teknisk er i god stand, men som ser ut som en haug med vrakdeler. Du kan gå for utseende og kjøpe en bil med sportslig utseende, og sportslige kjøreegenskaper (under 150 hk). Hvilket merke eller modell du velger er helt opp til deg selv, da det finnes bra biler fra alle verdens hjørner, som har et bra utseende og sportslige kjøreegenskaper. Hvis du bare kikker litt rundt og finner ut sånn ca hva du vil ha, finner du nok ganske fort noe i din prisklasse. EDIT: Jeg ser du nevner femtegenerasjons Celica som et alternativ. Hvis du har tålmodighet er det absolutt mulig å skaffe en 91~ Celica All-Track med 3S-GTE motor. Dette er en meget god 2 liter turbo-motor fra Toyota, som yter respektable 200-260 hk, alt etter årsmodell. Bilen er en ganske standard Celica, men den har 4WD, noe som kommer godt med på Norske vinterveier Bilen har et sprekt, men litt "gammeldags" utseende, som er i samme gate som f.eks. RX-7 (FC) Turbo II (andre generasjons RX-7 fra Mazda med 2 rotors wankel motor på 1.3 liter og turbo. ytelse, ca 200 hk). Forskjellen på de to bilene er helt klart kvaliteten på motoren, og det faktum at Celica All-Track har 4WD, mot RWD på RX-7en. Celica vil nok også få en del lavere forsikring. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor dere i det hele tatt nevner Porsche når vedkommende spør etter en bil til under 120 000,- En veteran 911 koster da under 120000,-... Er sjåføren erfaren med biler (drevet med gocart, bilcross, super 1600 etc) ser jeg ingen som helst problemer med å ha en høytytende RWD-bil som førstebil. Personlig hadde jeg en bil med 417hk på bakhjula samme uke jeg fikk lappen, dog med prøveskilter. FC er artige biler, hadde det ikke vært for at du er nødt til å bytte motordeler minst en gang å måneden. (Litt overdrevent, men de motorene er ille). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvordan blir den forsikringen seende ut? Hvem sier han selv må stå registrert som eier..? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hva med den volvoen da...? 940 Turbo Intercooler, Det er jo 183 hk orginalt ellernoe.. Turbotrykk og filter + effektanlegg, så øker du effekten til ca 200, setter du i datapsrut er det nesten ikke begrensninger. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 No offense, men en volvo 940 har ikke verdens beste kjøreegenskaper. Effekt er ikke alt. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Denne hadde vel vært noe: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default eneste er vel at reservedeler og sånt kan være et problem? Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Samara? det er dritt det, den bruker rundt 1 liter på milaruster bare du ser på den, 95mod samara ser ut som den er fra begynnelsen av 80 tallet , og styling? haha med mindre du lager det selv så er det bare å glemme Litt OT, kanskje men må bare svare. 1 liter på mila? Da er det noe gæli. En Samara bør gå på 0,6-0,7 på mila. Og styling, joda det finnes i Russland i alle former og farger, skjørt, fangere, lexusbaklykter og alt hva du måtte begjære. Og det at en 95-modell ser ut som en tidlig 80-taller har sin grunn i at bilen ble introdusert i 84, og har ikke blitt vesentlig endret etter det Du kunne like gjerne sagt at 05mod samara ser ut som en tidlig 80-taller, for den produseres nemlig enda. Men at den ruster fælt, må jeg si meg enig i :!: Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 volvo sportsbil gi dekk a! HEHE je lo godt vaffal.. Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei... Har akkurat det du trenger:-) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7844 85.000kr det er grombilen til en fin pris:-) Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg har lenge sett etter min første bil og sett for meg både mange forskjellige biler, og forskjellig type biler. jeg har endelig kommet frem til at en bil med et mer sporty utseende passer greit. da må jeg bare finne meg en til en fornuftig pris. det jeg trenger er tips på priser på rimlige biler som f.eks 200sx. bilen må helst ikke koste mer enn 120k, og ha någenlunde grei motor (150+) Edit.. jada, skjønte nå det var feil emne.. så ikke helt hvor jeg la det Heisann... BMW er tingen... Nå selges denne lekre saken til en billig penge: 85000kr Det er mye bil for pengene:-) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7844 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) 85.000??? Litt overpriset kanskje? BMW 320i, 91-modell, 157.000 km: Beskrivelse God bil, hvor mye slitasje deler (vannpumpe, bremseskiver og kloser, dempere foran og alle fjører, lenkearmene, + servisesjekk av servoen) er byttet siste år. Eu godkjent mai 2005. 55.000,- Da har du 30.000 til overs som du kan bruke på å få bilen akkurat slik du vil ha den. Pluss at det vel strengt tatt er mindre sjanse for at den er lekt med (no offence, Dag-Andre) Endret 22. juli 2005 av epifant Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Ey, ved Sola stranden jo. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ey, ved Sola stranden jo. Tviler det drar prisen nevneverdig opp.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Tviler det drar prisen nevneverdig opp.. hehe, tja, ikke vær så sikker på det, er en flott strand. :!: Endret 22. juli 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Trans Am med manuell: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default Sikkert mer moro enn en s13 med symaskinturbo (les: 1.8l turbo) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) 100.000!?!? må jo ha tørna for vedkomende. Hadde det vært en Turbo trans am så kunne prisen vært riktig, men er *normal* trans am? no way! http://finn.no/finn/car/object/;pdc=112204...784&pos=4&tot=5 Endret 22. juli 2005 av zandro Lenke til kommentar
sull Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Hva med en Opel Calibra 4WD 150hk++ til 50-100 000 alt etter som... ekke verst det? Ta en titt her du http://www.finn.no/finn/car/used/result/;p...&CAR_MODEL=1248 Rart ingen har nevnt det... Da tenker jeg spesielt på den øverste bilen... Damekjørt. under 100 000km kjørt, 150hk , kjipt med automatgir though Du kan eventuelt ta en titt på www.autodb.no for flere resultater.. Endret 22. juli 2005 av sull Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) 100.000!?!? må jo ha tørna for vedkomende.Hadde det vært en Turbo trans am så kunne prisen vært riktig, men er *normal* trans am? no way! http://finn.no/finn/car/object/;pdc=112204...784&pos=4&tot=5 Når du har sånne bilder som dette i annonsen, kan jeg være med på tanken at han ikke kan være helt normal: Endret 22. juli 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 100.000!?!? må jo ha tørna for vedkomende.Hadde det vært en Turbo trans am så kunne prisen vært riktig, men er *normal* trans am? no way! Det er ganske stor forskjell på de med manuell og de med automat. Denne bilen er nok bygget om i ettertid, men girkasser som går på 350motorene vokser ikke på trær og er heller ikke billige. Men drit i akkurat den bilen, skulle bare finne en T/A med manuell. DF69949 er dessuten begjært avregistrert pga mangel på pkk (som forøvrig har blitt utsatt allerede). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå