Gå til innhold

Hvilken LCD skjerm?

thyes

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å investere i en LCD skjerm, men er ikke helt sikker på hvilken skjerm jeg skal kjøpe.

Et par kompiser av meg har kjøpt denne skjermen, og sier de er godt fornøyde.

Jeg har ikke stor peiling på skjermer og sånt, så jeg tenkte jeg skulle søke råd her.

Denne skjermen koster 2775 på netshop.no, og noe lengre opp i pris vil jeg ikke gå. Hører også at jeg burde kjøpe en DVI kabel hvis jeg skaffer meg LCD skjerm, og den koster jo 200-300 kr. Skal jeg kjøpe Single eller Dual da? Kabelen skal jo i hovedsak brukes på 1 skjerm, så jeg ser for meg at det er Single jeg burde kjøpe da, eller er jeg på bærtur nå?

Har dere noen tips og råd å komme med, så er dere hjertelig velkomne!

Er det noen andre skjermer jeg burde se på, før jeg eventuelt bestiller denne NEC skjermen? Prisklasse 2500-2800.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både skjermen du nevner og den som Mixel lenker til er gode valg til spilling og allroundbruk. 19" har en noe større pixelstørrelse enn 17", hvem av disse du foretrekker blir egentlig en smakssak.

Single Link holder i massevis. Både Single og Dual er en enkelt kabel, og støtter derfor bare en skjerm. Forskjellen er at Dual Link kan overføre mer data, men med 1280x1024 som oppløsning på skjermen holder det i massevis med single.

Før du bestiller skjermen kan det være greit å ta en kjapp telefon/epost til nettbutikken da en god del skjermer har DVI-kabel inkludert i pakka.

R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...