Gå til innhold

trenger litt inspirasjon til overklokking


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg sitter nå med "nytt" utstyr i pcen min som jeg ønsker å overklokke.

selve overklokkingen i bios går fint.

men spørsmålet er hva har dere andre fott ? vet ikke om det er så mange igjen med socket A system igjen her på forumet men vi prøver oss ! :p

 

jeg har ett

Abit NF7-S V2.0 hovedkort :love: har hørt mye godt om dette nor det gjeller klokking

AMD xp athlon 2400+ @ 2.0ghz (15x133) orginalt

OCZ premier dualchannel minnebrikker 1gb (2x512)

 

nå skal det sies at minne brikkene er ikke kommet ennda.. di er bestilt.

men hva får dere andre i resultater med dette systemet? eller lignende ?

 

en ting til: jeg var innom biosen under overklokking så fant jeg noe som non tall

1:1 , 1:2 5:5 osv...hva er dette til å hva skal det stå på ?

 

nor jeg klokker cpu henger rammen med eller må den settes ned. mister jeg ytelse da?

 

btw vil komme opp med resultater nor rammen kommer så ser jeg hva som skjer. :cool:

 

 

btw av kjøling så har jeg Big water cooler som kjøler CPU og ett 9600pro

Endret av Margarus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo begynne med å øke FSB til den blir utsbil og øke vcore litt for å se om den blir stabil igjen.

For best resultat kan du sette MP til 11-12 kanskje 13 alt etter hvor langt du kommer slik at du får FSB rundt 200Mhz.

At du når 200Mhz FSB med MP på 15 er lite trolig da dette vil gi en CPU frekvens på 3Ghz og det er vel ingen som har klart på denne CPUen men at du når til 2,4-2,5Mhz på luft er vel ikke så usansynlig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du har altså en desktop 2400+ Thornton eller Thoroughbred med 256kB L2. Denne har sannsynligvis ulåst multiplikator.

 

Minne og FSB bør nærmest for enhver pris kjøres på samme klokke, altså synkront. Både det ene og andre kan holde deg igjen, avhengig av hvor bra hovedkortet og minnebrikkene er. Så selv om FSBen skulle nå mye høyere klokkefrekvens enn minnebrikkene, bør man absolutt tilpasse etter det tregeste elementet, og kjøre dem synkront.

 

Det finnes en mengde modifiserte BIOSer til dette hovedkortet, og disse er kjente for å forbedre overklokkingsegenskapene. Hvis du skal bytte command rate til 2T må du flashe til en spesielt tilpasset BIOS. Dette kan være nødvendig hvis du bruker 1GB minne eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...