Jaketten Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 har en xp1800+ overklokket til xp2000+ ved hjelp av fsb. Låste opp de l1 broene for en stund siden men kunne bare få ikke få alle multiplierinstillingene. Problemet er: Etter at jeg låste opp prosessoren har den blitt veldig varm (40-45 grader med vannkjøling) før var den 10-15 grader kaldere. Spørsmål: Er dette normalt (virker usansynlig synes jeg) eller har jeg vært uheldig å kortslutte en av de? Kan videre opplyse om at jeg har tatt vekk sølvlakken mellom broene nå (får jo ikke vekk limen). Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 vel... prøvd å skru på pumpa i systemet ditt. ... ? er den orginal nå? prøv å reset BIOS'en... Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 joda pumpa er nok på ja, biosen er ok. cpu'n er original nå men det er fortsatt lim igjen ned i "hullene", spørsmålet er egentlig om det kan være litt sølvlakk nedi et aller flere av de så man kan få en slags kortsluttning og dermed veldig mye varmeutvikling av prosessoren. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 har du fått lagt på goop eller no lignende orntli ? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det kan jo være at tempmåleren som sitter på HK under cpuen (inni sentrum av socketen liksom) har blitt "forsmusset" :razz: eller skitten eller noe. En annen mulighet er at du ikke var like heldig med montering av kjøler og kjølepasta som før du låste den opp. Dersom du brukte lim som ikke leder strøm (håper for all del du gjorde det?) så skal det vel ikke ha noe å si at det ligger igjen lim i gropene. bare mine tanker om problemet .. :smile: Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 La på et tynt lag med as2 på coren, kjenner faktisk tydelig også at vannet blir varmt, luften som blåser fra radiatoren blir også varm. bruke forresten araldit nedi gropene, har lest om andre som har brukt det også. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Du er klar over at det er sommer ja? Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 18:33, hurst skrev:Du er klar over at det er sommer ja? har fått med meg det ja, men jeg har da ikke 40 grader på rommet uansett. har du det?? Har vindu som kan opnes når det blir varmt skjønner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå