Gå til innhold

Hva typer beeping på?

31137

Anbefalte innlegg

Usikker på hvilket HK det er, et gammelt et ihvertfall. P3.

Har nettopp fått tak i det, og hk,cpu,minne og grafikk-kort fungerte hos forrige eier. Eneste jeg har bidratt med er strømforsyning(200W), kabinett og HD.

Beepinga som kommer er mange lange beep. Disse kommer i oppstart, før jeg får se noe på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du sier mange.... hvor mange? og hva slags HK har du..

Beeper lenge. Telte 17-18 ganger i sted nå.

Vet ikke hvilke HK det er, står M6CVG på det, så kan tippe det er et

Biostar M6CVG

etter å ha googlet litt, men er ikke sikker..

Lenke til kommentar
sjekk at ide kabler og grafikk kort osv sitter rett vei og skikklig i...

Er kun en slot til grafikk-kort, så det stemmer nok.

Er det mulig å sette IDE kabler feil da? Skal gå over de enda en gang, men forsikret meg om at alt var i orden før jeg startet PC'en.

Kan det hende jeg må resette BIOS?

Lenke til kommentar
Ikke for å være spydig, men om du tenker litt lenger enn nesetippen din,

kan du jo prøve en noe kraftigere PSU?

200w rekker ikke til mye .. hehe..

Tviler på at det er problemet her. Typisk å henge seg opp i slikt...

Prøv å ta ut alt av pcen. hardisker,floppy,cdrom... Kun HK,CPU,minne og skjermkort. Prøv å bytte minne sokkel. og en reset av bios skader ikke..

Men skulle vist hvilke cpu,hk,skjerm k. osv. Litt enklere å se evt. ting som er kjente for trøbbel...

Lenke til kommentar

Antar at det er Award bios på dette korte.

minne feil virker til å være mest nærligende ut i fra beep kodene. Eller Cpu. Holder en knapp på at det er minne jeg. Er det mer en 1 brikke? i tilffel så får du ta ut en og en og teste systematisk i de forskjellige minne slotene (hvor mange slots er det?). Evt. prøv med andre minne brikke®.

Elles så finner jeg ingen "M6CVG" på http://www.biostar-usa.com/docsmain.asp ....

sikker på at det ikke er M6VCG el..?

Bios koder finner du her: http://www.ocshoot.no/beepcodes.html

-----------------------

AWARD beepcodes:

Award bruker samme system som AMI.

Kode: Betydning: Mulig årsak/løsning:

1 lang, 2 korte Videofeil Mulig defekt skjermkort.

2 korte "Ufarlige" feil

1 kort Base 64k memory feil

1 kort, uendelig loop Minnefeil Feil på minne eller feil montert minne.

1 lang, 3 korte Videoadapterfeil Feil på skjermkort, AGP bus eller minne.

Gjentatte høyfrekvente lyder mens maskina er i gang Prosessoroverhetingsvarsel. Sjekk CPU kjøler.

Gjentatte høy- og lavfrekvente pip. Feil på CPU

Lenke til kommentar

Joda, seff var M6VCG :thumbup:

Skjermkort er Rage ATI 128 PRO, mer vet jeg ikke om det.

Er 3 minnebrikker og 3 slots, skal prøve en og en etterpå.

Har fjernet alt utenom hk,cpu,minne og skjermkort.

Ikke for å være spydig, men om du tenker litt lenger enn nesetippen din,

kan du jo prøve en noe kraftigere PSU?

200w rekker ikke til mye .. hehe..

Etter det jeg har tidligere så skal PSU'en være grei nok til dette. Har heller ingen PSU'er liggende å flyte, så er ikke barebare å prøve en annen heller.

Lenke til kommentar

Hmmm...

Er det noen måte å komme utenom dette varselet på?

Jeg sliter med det på et Abit AN8 ultra hk, som piper når jeg justerer ned hastigheten på viften.. Sjekket litt i BIOS, men fant ikke noe sted hvor det sto.. Er award bios, versjon 1.5.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Har hatt eit noelunne likt problem som deg med piping. Hos meg var det rett og slett cpu kjøler som stod skjeivt, og dermed ikkje hadde god nok kontakt med prosessoren.

CPU'en er ikke rørt siden hk og cpu ble brukt av forrige eier, men skader ikke å sjekke.

Lenke til kommentar
Hmmm...

Jeg sliter med det på et Abit AN8 ultra hk, som piper når jeg justerer ned hastigheten på viften.. Sjekket litt i BIOS, men fant ikke noe sted hvor det sto.. Er award bios, versjon 1.5.

Noen tips?

tell antall beep, korte -lange. Så er det mulig du finner svar i linken min lenger oppe...

Lenke til kommentar
Har hatt eit noelunne likt problem som deg med piping. Hos meg var det rett og slett cpu kjøler som stod skjeivt, og dermed ikkje hadde god nok kontakt med prosessoren.

CPU'en er ikke rørt siden hk og cpu ble brukt av forrige eier, men skader ikke å sjekke.

Sikker på at det ikke er minne? Tipper nemilg på det..

Lenke til kommentar

Edit: Hva betyr dette?

"1 kort Base 64k memory feil"

feil med minnebrikke eller hva?

Edit 2: fikk den til å fungere nå. Skal bare installere OS nå.

Kan det stemme av SP2&3&4 er bare 1,5mB tilsammen? (til WIN 2000 altså)

Endret av 31137
Lenke til kommentar

At SP2,3,4 til win2000 er 1.5 MB? nei det høres helt rart ut! Mulig det bare er selve innsatall/setup filen du har og at den kobler seg på nett mot MS og henter ned resten "live"...

Var det minne som var feil? Har du fjernet noen av minne brikkene? (litt gøy å vite hva som var feilen).

Lenke til kommentar

At SP2,3,4 til win2000 er 1.5 MB? nei det høres helt rart ut! Mulig det bare er selve innsatall/setup filen du har og at den kobler seg på nett mot MS og henter ned resten "live"...

Var det minne som var feil? Har du fjernet noen av minne brikkene? (litt gøy å vite hva som var feilen).

Hehe. Var nok minnet ja :thumbup:

Tok ut alle brikke og satte kun i en, så funket det.

Nå funderer jeg på hvordan jeg skal få installert OS, når jeg ikke finner harddisken jeg skal bruke, og WIN2000 kan ikke installeres direkte fra CD.(kan ikke kjøre setup.exe fra dos)

Edit:

SP2/3/4 filene har express i filnavnet. Lastet de ned fra ms sine sider.

Endret av 31137
Lenke til kommentar
Hmmm...

Noen tips?

Sjekk innstillingene i Abit EQ. Du finner det der. Slå av beep control,eller juster ned beep temp limiten.

Lenke til kommentar
Nå funderer jeg på hvordan jeg skal få installert OS, når jeg ikke finner harddisken jeg skal bruke, og WIN2000 kan ikke installeres direkte fra CD.(kan ikke kjøre setup.exe fra dos)

Prøv å kjør winnt.exe for å installere windows.

ServicePack kan lastast ned for nettverksinstallering.

Då lastar du ned ALT.

Lenke til kommentar

Det kan tyde på at ting har ordnet seg..

Jeg skrudde av mulighetene for å justere hastigheten på Tt pumpen, som er koblet til som cpu-vifte på hk.. Det var tydeligvis en løsning begge kunne leve med, selv om jeg gjerne skulle ha kunne justere ned hastigheten på denne uten at ting går over styr.. Har heldigvis en mulighet til, som jeg må komme tilbake til... Resten av stæsjet mitt ligger hjemme.. Er på sommerferie..

Da gjenstår bare å få hk'et til å takle ocz-minne i dual channel.. Takler bare at jeg har en minnebrikke i port 1/2 og en brikke i port 3/4... Irriterende med så dyrt minne!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...