Even. Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Ok...Kanskje et idiotisk spørsmål, men men. En slik "middags-kylling" som man kjøper i butikker er jo mange ganger så stor som en kylling, ja nesten like stor som en høne. Så derfor lurte jeg på om slik "middags-kylling" er samme type kylling som den som er avbildet nednefor? Edit: Dette er ikke ment som tull, det er noe jeg seriøst lurer på = Endret 12. juli 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Uff, nå fikk jeg medlidenhet med den søte kyllingen på bilde 1. Ikke kylling til middag denne uka. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Nei, de er ikke så unge som den du har postet bilde av, tror jeg ganske sikkert. Tror de er sånn mellomstore, i puberteten, kanskje De har i alle fall fått "voksenfjær". Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Kyllingene som selges i butikken er eldre enn den på bildet, de er mere som ungdommelige høner. "Kyllingene" blir foret med en type fôr som gjør de store og feite, slik at vi kan få en stor og feit kylling til middag. Hadde kyllingene fått vokse opp i stedet for å bli slaktet, så hadde ikke beina i kroppen deres tålt vekten av resten av kroppen, så de ville rett og slett kollapset. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 hvist dere har sett noen av dokumentaren på nrk så kommer det fram at i EUROPA og usa er det mye turbofor ute og går , kyllingen blir foret så mye at di ikke kan gå . Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det er mye dyreplageri ute og går i den store kylling/eggeindustrien, tror jeg.. Jeg så en dokumentar om det en gang, det var blant annet fra en fabrikk i Asia. Der kom kyllingene (levende, de små gule) tett i tett på et samlebånd, og så sto det damer langsmed båndet og rensket ut de som ikke dugde. Disse ble slengt etter nærmeste kroppsdel rett ned i en kvern av noen tannhjul som vi også så. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Vil nevne at kylling er ekstremt sunt. Uten skinnet snakker vi om ekstremt lite fett og karbohydrater og masse proteiner. Kombiner dette med grønnsaker og du har alle-tiders måltid! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Kylling er det beste jeg vet, men bare lurte på om kylling var kylling. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kyllingen på bilde 1 er sikkert digg, men det er vanlig å fete den opp med diverse tvilsomme metoder for at den skal gi mer mat. Vi tar den søte kyllingen, lager et korumpert offer av den, og SÅ spiser vi den. BOn apetit. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Slike som denne karen her? Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Vil nevne at kylling er ekstremt sunt. Uten skinnet snakker vi om ekstremt lite fett og karbohydrater og masse proteiner. kylling er ikke annet enn et encellet protein, kombinert med aminosyrer, vitaminer og mineraler, så ja. det er sunt! og godt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kylling er vel en høne som ikke har lagt egg elns. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kylling er dritgodt Bare å ikke tenke på hvordan de levde før de ble slaktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå