Gå til innhold

Ingen tilgang på mapper på bærbar, etter format

frodn

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha formatert min nyinnkjøpte bærbar pc finner jeg ikke mappene.

c:\ funker bra. Jeg kommer inn på mappene og filene. Men, på den andre partisjonen kommer jeg ikke innpå mappene og filene. Da jeg trykker på mappen kommer feilmeldingen : "D: bilder er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang." o.l.

Pcn har en hdd på 80 gb som er delt opp i c: og d:

Når jeg trykker egenskaper på hdd`n kommer det opp at det er 45 gb brukt og 15 gb ledig, men når jeg trykker på mappene på partisjonen står det "0 kb."

Noen som har råd\tips ?

Har MYE verdifull info, bilder o.l på pcn.. :cry:

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om disken er i NTFS-formatet (Win2000/XP) kan du bruke ett program som heter NTFSread til å kopiere over filene til den fungerende partisjonen, og så formatere den kranglete partisjonen.

husker ikke hvor du finner NTFSread, prøv Google. Om du har mange filer er det litt tungvint å bruke da du må kopiere en og en fil. Reddet mange filer med dette programmet da XP'pcen kræsja pga Blaster-viruset, og reformatering syntes å være eneste utvei.

Lenke til kommentar

Høres ut som NTFS rettigheter ja. Du må slå av enkel fildeling i explorer. Er for lenge siden jeg hr brukt Norsk OS, men sånn ca Verktøy -> Mappealternativer, Vis - Avanserte innstillinger, nesten nederst der finner du Bruk enkel fildeling eller noe slikt, fjern krysset der. Deretter høyreklikker du på mappen du ike kommer inn på, og velger Egenskaper, så Sikkerhet, og deretter klikk på Avansert-knappen, så klikk arkfanen Eier eller noe slikt, merk av for "Erstatt på undermapper", klikk brukernavnet ditt i det vinduet, og kjør på for å få tilgang. Noe slikt, ca, du finner sikkert ut av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...