P-in-P Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ikke f... om jeg gidder (klarer) å vente på at høytalersettet mitt som kommer i morgen (Logitech Z-5500) får spilt seg inn før jeg setter bassen på fult og vrir på volumknappen Hva vil dette ha å si for høytalerene? Ikke en dritt! (borsett fra at de blir spillt inn raskere) Gnu på fra første stund! Så hvorfor i all verden skal man spille inn høytalerene når det stort sett betyr at en bruker dem? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) det skal man helst ikke da (sette på fult volum). ihvert fall ikke med hifi høyttalere. Høyttalere skal spilles inn får att elementene skal bli "vant" til kassen. det er ikke sunt får bassen å dra den opp på max i begynelsen da kan noe i bassen bi øderlagt og det kan ende med skurr Endret 16. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) det skal man helst ikke da (sette på fult volum). ihvert fall ikke med hifi høyttalere.Høyttalere skal spilles inn får att elementene skal bli "vant" til kassen. det er ikke sunt får bassen å dra den opp på max i begynelsen da kan noe i bassen bi øderlagt og det kan ende med skurr Jo,det er sunt!Det er ikke farlig å spille høyt den første tiden."Spille inn" og bruke høyttaleren,er samme sak.Innspillingstiden er den tiden det tar fra høyttaleren er ny,og til den yter maksimalt av sitt potensiale. Endret 17. august 2005 av audiomur Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 men det er ihvertfall det jeg har fått høre når jeg har kjøpt høyttalere Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ikke f... om jeg gidder (klarer) å vente på at høytalersettet mitt som kommer i morgen (Logitech Z-5500) får spilt seg inn før jeg setter bassen på fult og vrir på volumknappen Hva vil dette ha å si for høytalerene? Ikke en dritt! (borsett fra at de blir spillt inn raskere) Gnu på fra første stund! Så hvorfor i all verden skal man spille inn høytalerene når det stort sett betyr at en bruker dem? Fordi man spiller inn høyttalere ved å bruke dem. Latterlig enkelt, ikke sant? det skal man helst ikke da (sette på fult volum). ihvert fall ikke med hifi høyttalere.Høyttalere skal spilles inn får att elementene skal bli "vant" til kassen. det er ikke sunt får bassen å dra den opp på max i begynelsen da kan noe i bassen bi øderlagt og det kan ende med skurr Det er ikke farlig å spille høyt fra første stund. Dog ikke høyere enn hva høyttaleren tåler, men det bør man heller ikke gjøre med en ferdig innspillt høyttaler. Grunnen til at man spiller inn høyttalere er ikke fordi elemtet skal bli vant til kassen, men for å myke opp opphenget og senterringen til elemtet. Dette gjøres best ved store utslag, altså høyt volum. Så lenge man ikke spiller høyere enn hva elemtet tåler går det ikke i stykker, det er ingen mekaniske deler som sliter mot hverandre. Hvis det var så utrolig farlig å spille høyt med nye høyttalere burde jo produsenten klistre på store advarsler på nye høyttalere. Jeg har aldri sett noe slikt på høyttalere jeg har eid. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 enkleste måten ( vet ikke om det er sagt allerede ) er å finne seg en frekvens på radioen som bare skurrer. og spille på lav eller middels styrke i 24 timer i strekk. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 enkleste måten ( vet ikke om det er sagt allerede ) er å finne seg en frekvens på radioen som bare skurrer. og spille på lav eller middels styrke i 24 timer i strekk. Er det ikke mye enklere å bare høre på musikk? Det er liksom litt slitsomt å høre på radiostøy i lengden. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 er faktisk ikke så ille. bare sett den på når du legger deg og skru av neste kveld.. ferdig spilt inn. saken er at musikk gir så mye forskjellig "lyd". Hvis man kjører en enkelt lyd. her er det konstant støy spiller man dem fortere inn Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 enkleste måten ( vet ikke om det er sagt allerede ) er å finne seg en frekvens på radioen som bare skurrer. og spille på lav eller middels styrke i 24 timer i strekk. Er det ikke mye enklere å bare høre på musikk? Det er liksom litt slitsomt å høre på radiostøy i lengden. Trenger man høre radiostøyen da? Hørte noe om lyd i motfase, hvor man snur + og minus på 1 høytaler og setter dem mot hverandre. Lyden fra den enkelte høytaler får det til å bli stille. (Ikke testet tho...) Hardware sin artikkel om motfase. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Først og fremst, dette er et omdiskutert tema. Spill som du ellers ville gjort og det går bra. Det er en mening jeg har bygget på egne erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå