Gå til innhold

Spille inn høytalere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE (azzman @ 13/07/2005 : 10:57)

Men nå over til et dumt spørsmål:

Hva skjer hvis man ikke spiller dem inn?

Det lar seg ikke gjøre. Du spiller inn høyttalere ved å bruke dem normalt

Mange mener at viss du ikke spiller inn høytalerene 110 timer før du fyrer dem opp, da vil de sprenge. Det eneste sanne i det er at når du høytalerene er nye, så er elementene stive og opphenget til membranene er stive, å viss du fyrer opp med NAD218 på noen splitters nye 1000kr høytalere, vil noe gi etter. Har hørt om noe slikt en gang, men jeg tror han hadde som mål å ødelegge høytalerene :dontgetit:

Så det "eneste" du oppnår ved å spille inn høytalerene dine er mykere og finere lyd.

Lenke til kommentar

For godt konstruerte elementer skal det ikke være noe problem å dra på fra første stund, men er det litt budsjettsaker det er snakk om så er det nok lurt å ta det stegvis og spille rolig etpar timer før du drar på. Vanlig musikk holder i massevis det, men om du gidder kan du stille radioen mellom kanalene, da får du såkalt pink noise - skurring på godt norsk - som dekker hele frekvensområdet.

Det eneste såkalt innspilling gjør er som nevnt å løse opp spiderern og myke opp surrounden til elementet. Du vil over tid merke at karakteristikken til elementet endrer seg, bassen blir dypere, mellomtonen løser deg opp og ting blir rett og slett bedre :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ikke f... om jeg gidder (klarer) å vente på at høytalersettet mitt som kommer i morgen (Logitech Z-5500) får spilt seg inn før jeg setter bassen på fult og vrir på volumknappen :wee: Hva vil dette ha å si for høytalerene?

Ikke en dritt! (borsett fra at de blir spillt inn raskere)

Gnu på fra første stund!

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...