Eirikk Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 hei! Jeg har fått meg nye høytalere i båten, de er ikke spilt inn.. Hvordan gjør jeg det? har aldri gjort det, og er ikke sånn ultraflink til det.. Håper på posetive svar.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Vel...egentlig kan du bare spille vanlig, men hvis du har god tid setter du på radioen på middels volum none dager. Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 ok, så det er bare å spille på normalt volum ett par dager, så går det fint? men så flott da! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Etter som jeg kan huske da jeg kjøpte en 12" basselement sa han at den burde spilles inn minst 50 timer. Varierende musikk kan være fint om du ikke har Bass tester så alle elementene får spilt inn hele frekvensregisteret fra 20hz til 20.000 hz. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Det er ingenting i veien for å spille høyt heller, det eneste som skjer er at høyttalerene blir raskere innspilt. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Men nå over til et dumt spørsmål: Hva skjer hvis man ikke spiller dem inn? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Men nå over til et dumt spørsmål:Hva skjer hvis man ikke spiller dem inn? Det lar seg ikke gjøre. Du spiller inn høyttalere ved å bruke dem normalt. Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 som sagt.. dumt spørsmål.... Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 QUOTE (azzman @ 13/07/2005 : 10:57)Men nå over til et dumt spørsmål: Hva skjer hvis man ikke spiller dem inn? Det lar seg ikke gjøre. Du spiller inn høyttalere ved å bruke dem normalt Mange mener at viss du ikke spiller inn høytalerene 110 timer før du fyrer dem opp, da vil de sprenge. Det eneste sanne i det er at når du høytalerene er nye, så er elementene stive og opphenget til membranene er stive, å viss du fyrer opp med NAD218 på noen splitters nye 1000kr høytalere, vil noe gi etter. Har hørt om noe slikt en gang, men jeg tror han hadde som mål å ødelegge høytalerene Så det "eneste" du oppnår ved å spille inn høytalerene dine er mykere og finere lyd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 sies at mellom 50-100timer med normalt volum er bra inspilling av høyttaleren. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 For godt konstruerte elementer skal det ikke være noe problem å dra på fra første stund, men er det litt budsjettsaker det er snakk om så er det nok lurt å ta det stegvis og spille rolig etpar timer før du drar på. Vanlig musikk holder i massevis det, men om du gidder kan du stille radioen mellom kanalene, da får du såkalt pink noise - skurring på godt norsk - som dekker hele frekvensområdet. Det eneste såkalt innspilling gjør er som nevnt å løse opp spiderern og myke opp surrounden til elementet. Du vil over tid merke at karakteristikken til elementet endrer seg, bassen blir dypere, mellomtonen løser deg opp og ting blir rett og slett bedre Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) det sies at det altid er lurt å ta det rolig i begynnelse uansett pris! det vil jeg ambefale, men man kan jo spille høyt men ikke så høyt at man merker man prasser elementene Endret 23. juli 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 når du har 2.1 ka er best til innspilling? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 når du har 2.1 ka er best til innspilling? Det kommer ikke ann på hvor mange høytalere og subber du har, men hva slags elementer og membraner som blir brukt i de Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 greit det eg har eit Creative Megaworks 250 meir veit ikje eg Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 det er sikkert fint med ca 50 timer Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ikke f... om jeg gidder (klarer) å vente på at høytalersettet mitt som kommer i morgen (Logitech Z-5500) får spilt seg inn før jeg setter bassen på fult og vrir på volumknappen Hva vil dette ha å si for høytalerene? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Ikke f... om jeg gidder (klarer) å vente på at høytalersettet mitt som kommer i morgen (Logitech Z-5500) får spilt seg inn før jeg setter bassen på fult og vrir på volumknappen Hva vil dette ha å si for høytalerene? Ikke en dritt! (borsett fra at de blir spillt inn raskere) Gnu på fra første stund! Endret 16. august 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå