Gå til innhold

uffameg...! det piper ikke!


alexio

Anbefalte innlegg

etter montering av nytt hovedkort går pc'en som en klokke.....

 

men en ting liker jeg ikke med det.....

 

noen ganger når jeg skrur på pc'en, kommer det ikke et såkalt "pip" ut av pc'en... det er en smule irriterrende i og med at skjermen ikke vil starte heller.... ALT er koblet til slik som det skal.... i hvertfall utenpå pc'en.....LED'ene lyser og viftene går, det lille lyset på skjermen forblir gult, og ikke grønt... altså pc'en går alltid, men noen ganger går ikke skjermen sammen med den.....

 

når jeg så skrur på pc'en 2-3 ganger til funker det.....

 

 

hvorfor??

 

 

 

takker for alle svar

 

MVH

Alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300W psu, ikke av så bra kvalitet, men har aldri hatt det samme problemet på et annet hk, med 3 vifter mer......

 

skjermkortvifta går, og alt ser toppers ut inne i pc'en...det eneste som skjer er at det ikke kommer det "pipet" jeg venter på.... og da blir skjermen som sagt helt død....

Lenke til kommentar

Er det agp skjermkort?

Det er det sansynligvis men visst det ikke skulle være det så sett det i en annen slot. Jeg hadde det samme problemet på en pc jeg fiksa for noen. Det var et pci skjermkort og når jeg satte det i en annen slot så funka det helt fint...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har også det samme problemet nå.

 

Kjøpte et Microstar GeForce2 MX400 TV som fungerte helt fint i går, men i dag tidlig ville den ikke opp. Lyset på monitoren blinket gult (som når den går i dvale) og ikke konstant grønn (når den er ok).

 

Dro jeg ut kontakten PC-skjerm fikk jeg opp en "No signal" boks på monitoren. Så det er tydelig at den fikk "noe"...

 

Husker ikke om den piper ved oppstart eller ikke, men det er iallefall umulig å få til noe.

 

Da jeg tok ut det gamle skjermkortet halte jeg og dro litt for å få den ut (glemte at det var en plastdings jeg måtte klemme på for å få den ut av AGP-slotten.) Frykter at det er mine krafttak som har ødelagt AGP-slotten. Men den funket altså helt fint den første kvelden.

 

Skal prøve med et anne skjermkort og melder i fra hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...