Kakofoni Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 En fyr jeg kjenner har så å si hele tiden hodepine, det må være p.g.a. Pc'en, siden han sitter foran den hele tiden. Det kan være at han anstrenger øynene så mye foran skjeremen at han får hodepine. Drep meg ikke om jeg tar feil. Jeg er ingen lege. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Masse god luft er viktig F-Eks linking/LAN og ved dårlig luft er det lett at jeg blir forkjølet. Mange i samme rom med pcer og folk som puster kan det bli for dårlig luft ja. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) En fyr jeg kjenner har så å si hele tiden hodepine, det må være p.g.a. Pc'en, siden han sitter foran den hele tiden. Det kan være at han anstrenger øynene så mye foran skjeremen at han får hodepine. Drep meg ikke om jeg tar feil. Jeg er ingen lege. Vil tippe han har ALT for lav hz på skjermen sin om han har CRT skjerm. Sjekk instillingene på skjermkortet / skjermen om du kan sette det opp til minimum 85 hz. Dette gjeld ikkje for LCD skjermar. Sjekk også at det er meir hz i spela. Edit: skulle man blitt sjuk av og sitte bak datan, skulle mange her inkl meg vore daue for lengst. Endret 18. juli 2005 av Cornel Lenke til kommentar
zarz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sjekk instillingene på skjermkortet / skjermen om du kan sette det opp til minimum 85 hz. Dette gjeld ikkje for LCD skjermar. Hvorfor gjelder det ikke for LCD? Jeg har en bærbar pc. Gjelder det ikke på den heller da ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sjekk instillingene på skjermkortet / skjermen om du kan sette det opp til minimum 85 hz. Dette gjeld ikkje for LCD skjermar. Hvorfor gjelder det ikke for LCD? Jeg har en bærbar pc. Gjelder det ikke på den heller da ? Nei, LCD-skjermer er mindre anstrengende og er behagelig å se på allerede ved 60hz. En CRT-skjerm vil jeg si er helt ok ved 75hz. 60hz på en CRT derimot er jo helt hårete. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sjekk instillingene på skjermkortet / skjermen om du kan sette det opp til minimum 85 hz. Dette gjeld ikkje for LCD skjermar. Hvorfor gjelder det ikke for LCD? Jeg har en bærbar pc. Gjelder det ikke på den heller da ? LCD skjermer er heilt annleis oppbygde. Der lyser kvar pixel så lenge som den skal lyse, om det er 20ms eller 20 sekund. Pixlene er statiske, til dei skal skifte. På CRT skjermer ved 60 hz blir bildet tegna opp 60 ganger pr sekund, dette er for lite, og folk vil ofte få hodeverk. Øker du refreshraten til 85-100 hz, klarer ikkje auget og få det med seg lengre, det vil sjå ut som at bildet er flimmerfritt. Før i gamledager viste eg ikkje om dette. Eg får vondt i hodet etter 15 min bruk på ein skjerm med 60hz (kjem jo litt ann på kva skjerm det er også). Riktig refreshrate på skjermen er alfa o mega. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg er aldri syk. Husker ikke hvordan det er å være syk heller jeg . Tror jeg må ha noe super immunforsvar :!: Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 har du extrem kjøing på dataen? da kan du bli forkjølt av kulden Lenke til kommentar
morra Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kanskje flere av oss som burde teste denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå